23 . Mayıs . 2017
Karaman'dan Silifke'ye Yol Anıları

Yazar: Tolga Bali
9.8.2007

Geçtiğimiz hafta başında senelik iznimden istifade edip epeydir yapmak istediğim bir rotayı yapmaya çalıştım. Çalıştım diyorum çünkü 152 km’lik rotanın sadece 135.5 Km sini tamamlayabildim.

Yol bilgisayarı notları ile başlayalım önce, sonrada yol boyunca olan biteni anlatırız:

Toplam gidilecek yok: 152Km
Tamamlanan rota zamanı: 6:29:16
Başlangıç hava sıcaklığı: 15 c
Rota sonu hava sıcaklığı: 46,5 c

Evet arkadaşlar Karaman'ın güneyinde yer alan Mersin'in bir ilçesi olan Silifke'ye bir gezi hazırlayıp 29 Temmuz Pazar sabah 05:00 da kayınbiraderim Ramazan Yıldız ile birlikte yola koyulduk. XC tarzı bisikletleriniz ile yaptığımız rota boyunca eşimin de desteği ile sadece yolda içeceğimiz suyu ve yedek lastiklerimizi taşıdık.

Sabah Karaman

Karaman'dan çıkışımızdan itibaren Sertavul geçidine kadar toplam 47 Km tırmandık. Bu mesafenin yaklaşık 30 km'lik kısmı ölü rampalardan oluşuyor.

Ölü rampalar

Gidilecek mesâfeler

Tolga ve Ramazan

Günes doguyor

Sürekli tirmanmak yoruyor

Tirman tirman dur

Sertavul geçidi gerçekten çok hoş ve görülmeye değer bir yer. Sertavul geçidinde çok sayıda saç kavurma yapan lokanta var. Ayrıca burada yazı geçirmek isteyenler için çeşitli kiralık evler var. Biz oradan geçerken devam eden yol yapım çalışmalar yüzünden trafikte biraz zorlandık açıkçası.

Sertavul geçidine geldik sonunda

Sertavul geçidi, inis basliyor

Fiyakali pozlar

Sertavul Köyü

Sertavul inişi gerçekten çok keyifli ve hızlı bir iniş. Bu inişte azamî hızımız olan 75,1 Km hıza ulaştık. İniş gerçekten çok uzun sürüyor. İniş içinde bir kaç kere tarihi eserlere bakmak için durmak gerekiyor. Görülmesi gereken kilise kalıntıları var. Sertavul'dan Mut ilçesine kadar hiç pedal basmadan çok rahat iniliyor. Bu kadar uzun bir yolu hiç pedalsız inmek çok hoştu, ta ki Mut'a varana kadar. Mut'a varmamızla birlikte aşırı sıcaklarda birden başladı. Mut ilçesi (araştırmakta fayda var) nerede ise deniz seviyesindeymiş. bu nedenle de çok sıcak oluyormuş. Mut'a gelince şehir içi boyunca rampa tırmanıyorsunuz. Şehrin çıkışında yeniden Göksu Irmağı’na kadar iniş var.

Ramazan

Mut'a kalesi

Mut
Mut'a bahceleri

Buraya varana kadar gerçekten çok iyi hava koşullarında geldik. Göksu'ya ulaştıktan sonra yolun çilesi başladı. Arkadaşlar Göksu, suyu bol güzel bir nehir. Suyu mavi beyaz arası berrak olmayan değişik bir renkte. buradan sonra çok ciddi tırmanışlar başlıyor ve Göksu boyunca nerede ise hiç su içebileceğiniz yer yok. Yerleşiminde çok seyrek olduğu bu yerde su miktarınıza çok dikkat etmelisiniz. İlk su alabileceğiniz yer Kurtsuyu Mevkii denilen yeşil bir bölge. Burada gidiş istikametinde yolun solunda ki kahvede soğuk susebili ver, onun haricinde köy çeşmesi filan yok. Burada suyunuzu iyice tamamlayın çünkü gerçekten bir çölde ilerliyorsunuz. Kesinlikle Ağustos ayında gidilecek yer değil, daha çok Nisan, Mayıs, Haziran başı filan olabilir.

Göksü gözüktü

Kurtsuyu'ndan Göksu vadisinde tırmanarak ilerlemeye devam ediyorsunuz ve hiç su yok. Ta ki çam ormanına varana kadar. Bir ihtimal serinlerim diye bir düşünce oluşuyor kafanızda ama yalan. Hava git gide ısınmaya devam ediyor. Yükseldikçe daha da ısınıyor. Hakim rüzgar karşınızdan ve vadinin içlerine doğru fön makinesi gibi esiyor. Tam bir cehennem. Buraya vardıktan sonra tek amacımız yolu bitirmek haline geldiği için çok az foto çekebildik.

Göksu
Göksu'da köprüler

Bir noktadan sonra vites-fren ekipmanınım renk tercihini siyah yaptığım için çok pişman oldum. Frene elimi her attığımda elim yanıyordu. Hava o kadar ısındı ki kaskımızın siyah yerine değen saç tellerimizden yanık kokusu geldi bir ara. Bunları mübalağa olsun diye söylemiyorum bu arada.

Ormanlık tırmanış sırasında çeşitli noktalarda su var. Suyun olduğu her yerde yemek yeme imkanı da var. Çok değişik ve güzel meyveler satılıyor (pepino diye kavun tadında beyaz domatese benzeyen bir meyve var, mutlaka yemeniz gerekiyor) ama havanın sıcaklığı dayanılır gibi değil. Etrafınızdaki güzellikleri çoğu zaman fark etmeniz zor olabiliyor.

Secimler her yerde

Hava sıcaklığı hakkında size şöyle bir örnek daha vermek istiyorum. Kurtsuyu Mevkii’nden arabaya geçtiğimiz yere kadar (yaklaşık 55Km) yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 12 Lt su içtim ama hiç tuvalete çıkma ihtiyacım olmadı. Ne kadar su kaybettiğimizi anlarsınız herhalde.

Hava cok sicak

Birakmamiza 5km kala

Hava 47 derece, pes ettik

Silifke’ye 16,5 Km kala artık dayanamayıp arabayı çağırmak zorunda kaldık. Sanırım iyi de etmişiz. Arabaya bindikten çok kısa bir süre sonra Göksu nehrinin üzerinden geçen kara yolu köprüsünden geçtik. Bu köprüden sonda yaklaşık 12 Km dar ve çok dik rampa tırmanılıyor. Burayı bisikletle geçmediğim için o kadar sevindim ki anlatamam... Geriye kalan 5 km’lik inişte şehrin içinde sonlanıyor.

Göksu üzerinden araba ile gectik

Sonuç olarak kâh keyifli kâh eziyetli değişik bir yol rotası takip ettik. Eminim bahar aylarında bu rotayı yapabilseydim şu anda aldığımdan çok daha fazla keyif alacaktım.

Rotayı geçmek etmek isteyen arkadaşlara tavsiyem:

-Mutlaka bahar aylarında geçin.
-Yol boyunca minimum eşya taşıyım.
-Su fırsatlarını iyi değerlendirin.
-Ekip arkadaşınızdan kopmayın.
-Bolca foto çekin.
-Sertavul’dan inişte boynunuza çok dikkat edin. (inişte kapanıp giderken geçen süre o kadar uzunki boynunuz sonra çok ağrıyor.)
-Silifke'ye varınca yoğurt yiyeceğim buranın yoğurdu meşhur demeyin. Silifke’nin cezeryesi meşhur yoğurdu değil.
-Silifke’de mutlaka bir birahaneye gidip biranızın yanında MAVİ YENGEÇ isteyin. nasıl yenildiğini bilmiyorsanız size yardım ediyorlar.