22 . Kasım . 2017

-Çadırlar tulumlar matlar...
-Herşey hazır !!
-Hadi o zaman gidelim
-Evet, Scott türkiye yine yollarda...

Güneşli bir akşam üstü İzmit yollarındayız.İzmit uzak değil topu topu 2 saat...3 gün sürecek olan kamplı yarış maceramız başlıyor.

1.5 saat süren yolculuktan sonra izmit sınırlarına girmiş bulunuyoruz. Maşukiye den ekmek, içecek gibi ihtiyaçları tamamladıktan sonra başlıyoruz yükseklere yol almaya,kartepe nin eteklerine dolanmaya.

Bol virajlı 20 dakika sonunda bambaşka bir dünyaya adım atıyoruz. Bulutların içine kuruyoruz evimizi.Bir pamuk yumağından yavaşça koparılan pamuk parçaları gibi birbirinden koparak hareket eden bulutların hareketine dalıyor gözlerimiz.Buraya gelmeden önce İstanbul'da terlerken şimdi burada bulutların içinde üşümeye başlıyoruz.

Bulutların arasından göklere uzanıp başını arşa uzatan heybetli bir ağacın altında kırık dökük , ayaklarına konmuş 2 taşla dik durabilen bir piknik masasında ormanın sessizliğine kaynayan makarna suyu ile eşlik ediyoruz.

Bir süre sonra akşam karanlıkta kalmamak için ateş yakmayı düşünüyoruz.Bulutların içinde ateş yakmak...Gün boyunca bulutların tüm bitkileri sevip okşadığı bu zirvede kuru birşey bulmak tabii ki imkansız.Ancak kararlıyız! Kamp ateşsiz olmaz!

Birşeyler bulduk buluşturduk başladık yakmaya.Elde tüp var , çakmak var , karton var neden yakamayalım ki ? Ancak ne mümkün , bir türlü ateşi harlayamıyoruz.Yellediğimiz sürece yanıyor, bıraktığımız an sönüyor. Son çare olarak " Ver çoşkuyu" diyoruz ve önceki turlardan çadırın içinde unutulmuş olan sprey deodorantı devreye sokuyoruz.Ancak çoşku da görsel olarak bizi tatmin etmekten başka bir işe yaramıyor :)

Ama tüm bu çabalar sonucu biraz köz oluşturuyoruz. Ancak bir arkadaşımız yapraklar iyi yanıyor diyip kocaman bir yaprak demetini ateşe boca edince bu bugünkü ateş maceramızın son noktası oluyor :D.

Bu yenilgiden sonra uykuya geçiyoruz.Ancak macera devam ediyor.Gece ilk heyecanımızı yaşıyoruz.Sabaha karşı saat 3-4 cıvarı çadırımızın yanına ilk misafirimiz geliyor.Çıkardığı seslerden domuz olduğunu anladığımız arkadaşımız bir süre çadırımızı koklayıp yoluna devam ediyor :)

Cumartesi

Bulutların dağıldığı çok güzel bir güne uyanıyoruz. gökyüzü o göz alıcı maviliği ile gözlerimizi kamaştırıyor.Sessizliğin tadını çıkarıyoruz.

Güzel bir kahvaltıdan sonra parkura gidip deneme turları atmak istiyoruz.Ancak saat 12 olmasına rağmen hiçbir işaret olmadığından geri dönüyoruz.

Deneme turlarını ancak öğleden sonra atabildik.Geçen yıla göre daha kolaylaştırılmış olan parkur daha tat vericiydi.Öldürücü iniş kaldırılmış yerine o kadar zor olmayan ancak hızlı bir iniş olduğundan tehlike ihtiva eden yeni bir iniş konulmuştu.Bu iniş hafif ters eğimli başlayıp sonradan uzun düzlükte 55kmh hıza kadar çıkılabilen bir inişti. Parkurun diğer kesimleri genelde ağaçlar arası patikalardan oluşuyordu.Parkur profili zirve yap ve aşağı in şeklindeydi.

Deneme turları sonrası kamp alanında makarna partisi ile güne devam ettik.Hava yine bulutluydu ve hafiften yağışlı olduğundan makarnayı çadır içinde yiyelim dedik. Dedik ama bu pek iyi bir fikir olmadı :).Herkes pozisyonunu alıp , tabakları eline aldıktan sonra makarna servisi için ortaya koyduğumuz tencerenin kapağını açmamızla birlikte içeride neredeyse buhardan boğuluyorduk :).

Sonrasında bol muhabbet ile birlikte erkenden güzel bir uykuya daldık.

Pazar

Pazar sabahı çadırdan dışarı adım attığımızda kendimizi amazonormanlarında gibi hissettik.Tüm gece boyunca yağmur yağmış ve sabahında da sis görüş mesafesini çok fazla düşürmüştü.Bundan dolayı çok farklı bir manzara ile karşı karşıyaydık.

Biran önce eşyalarımızı toplamaya koyulduk.Çünkü takım aracımız gelip bizi alacak ve yarış alanına götürecekti.

Eşyalarımızı koyduğumuz çadırda koca bir adamı hoplatacak küçük bir süpriz bizi bekliyordu.Gece biz uyurken 2 minik fare nasıl olduysa her yanı kapalı olan ve eşyalarımızı koruyan çadırın içine girmiş. Sabah eşyaları toplamak için çadıra kafamızı soktuğumuzda hayvanlar can havliyle dışarı hopladı.Tabii aynı zamanda bizim kocaoğlanda :).

Herneyse çok uzatmadan yarışa gelelim.Sezon ortasında sıcakların bunalttığı şu günlerde belli ki sporcular iyice bunalmış ve çeşitli nedenlerden dolayı antrenmansız kalmış. Milli takım olayının belli olması nedeniyle biraz daha rahat ve heyecanı düşük bir yarış oldu bence.

Yarış izlenimleri

Dik yokuşları ve hızlı inişleriyle kolay bir yarış olmayacağı belliydi.Hızlı bir başlangıç yapmadım.Biraz daha tat alarak yarışmayı tercih ettim. İlk iki turda %90 nabız ile gittim. Belli bir ortalama yakalayıp yarışı fazla hırpalanmadan tamamlamaya çalışıyordum. Nitekim 2. ve 3. turu saniyesi saniyesine aynı sürede atmışım.

İlk başlarda son sıralarda yer almama rağmen turlar geçtikçe yükselmeye başladım. Her turda aynı vitesleri kullanmaya çalışıyordum.Ancak 4. turdan sonra yorgunluk başladı tabii ki.5 . tura girerken Gökay'ı geçip Deli Mehmet'in arkasına yerleştiğimde biraz daha yüklenmeyi seçtim.Deli Mehmet ile 20 saniye farkla gitmemize rağmen 5. ve 6. turlarda bu 20 saniyeyi bir türlü kapatamadım. Son turda artık son yokuş çıkıldığında finişe giden inişte peşini bıraktım ve sıralamama razı olmak durumunda kaldım.Çünkü halim kalmamıştı artık :).En uzun yarışan ve son finiş gören ben oldum 2 saat 21 dakika ile. 2 saatin üzerindeki dakikalar gerçekten yıkıcı geçiyor.

Yarışın en heyecanı anı finiş esnasında yaşandı.Muammer Yıldız ile Kamil Alev tüm yarış boyunca 4.lük için mücadele verdi.Bir Muammer , bir Kamil öne geçiyordu.Finişe birlikte geldiler.Son virajı dönerken ikisi birden atağa kalktılar.Muammer'in sol spd pedalı bir an için tekleyince Kamil 4.lüğü bir boy farkla kazanmış oldu.

Benim açımdan güzel bir yarıştı.Yarış genelinde birilerinin peşinde olmak, kovalamak, geçmek bunlar çok zevkli şeyler gerçekten. 19 kişiden 12. sırada olmak antrenman düzeyini azalttığım bu günlerde benim için fena sayılmaz.En azından ödül almış bulundum.

Şu anda Bodrum da bir otelde bisiklet rehberliği yapmaktayım.Eh birazda para kazanmalı maalesef yarışarak elimize pek birşey geçmiyor maddi anlamda. Dolayısıyla İzmir yarışında da pek varlık gösteremeyeceğim gibi görünüyor.

Toparlarsak...

Herşey bir yana yarıştan çok takım arkadaşlarımla geçirdiğim çadırlı kamp kısmı bir harikaydı.Sırf bunun için Kartepe'ye gelmeye değerdi.Güzel anılarla ve mutlu döndüm Kartepe'den. Tek başıma olsaydım çok sönük ve donuk geçecekti biliyorum. İşte bu noktada takım olmanın iyi arkadaşlık düzeyine sahip olmanın, birlikte hareket edebilmenin, aynı şeyleri düşünüp paylaşmanın güzelliği ortaya çıkıyor.Takım olmak, olabilmek , takım olmayı yaşayabilmek çok ayrı bir duygu...

Bu arada yarışı organize edenleri de unutmayalım.Birol Toroman tek başına parkurda özveri ile çalıştı.Yep yeni bir parkur yarattı. Uğur arkadaşımız her zaman olduğu gibi teknik konuları aksatmadan yürüttü.Bu iki arkadaşımıza ve emeği geçen diğer arkadaşlara teşekkür ederiz.

İzmir yarışında görüşmek dileğiyle

Saygılar, sevgiler.

Yarış Dünyasından

Torku'nun Eski Antrenörü Lionel Marie ile Röportaj
Geçtiğimiz Aralık ortasında Torku Şekerspor'un eski antrenörü Lionel Marie ile IAM'a geçmesinden sonra bir röportaj yaptık. ... Devamı » » »

Lionel Marie - Biraz Daha Zaman...
Aşağıdaki satırları bu yazı dizisine başlamadan önce bir girizgah olarak yazmayı düşündüm, sonra yazılanların önüne geçmesi, ko ...

Mehmet Şafakçı - Ağlasak da, Gülsek de Beraber
Hayatımın ilk yıllarını Ankara'da geçirirken, 80'lerin başında 4 yaşında Anıttepe 100. Yıl Yüzme Havuzu'na başladım, Ring kulüb ...

May.15 Ahmet Örken - Çumra'dan Cavendis...
May.15 TUR2015 - Start Alanı Nasıl Kuru...
May.15 TUR2015 - Yarışta Bir Gün Nasıl ...
May.15 TUR2015 - Kürsü Formaları Nasıl ...
Nis.15 TUR2015 - Etap Biterken Foto Fin...
Mar.15 2015'te Milli Takım - Aziz Sırna...
Auğ.14 Semra Yetiş ve Erkan Sakallıoğlu...
Şub.14 Mustafa Önder Atik ile Samsun'da...
Ksm.13 Yol Bisikletinde Köklü Değişikli...
Ksm.13 Saat Rekoru Kırılacak mı?
Eyl.13 UCI Başkanlık Seçimleri
Eyl.13 Vuelta Üçüncü Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İkinci Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İlk Hafta Top 5
Auğ.13 Dünya Masterlar Şampiyonası Fina...
Tem.13 100. Fransa Turu, Üçüncü Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İkinci Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İlk Hafta, Top...
May.13 TUR2013: Doping (?), Yarışın Gel...
Nis.13 Türkiye Bisiklet Turu: Takımlard...
Şub.13 Torku Şeker Spor'un Yabancı Peda...