22 . Ekim . 2017
Nif Dağı’nda Maraton Rota

Yazar: Tolga Bali
22.9.2007

16 Eylül 2007 Pazar günü Ramazan Yıldız, ben ve göbeğimle birlikte yaptığımız eskilerin çok iyi bileceği Nif balık çiftliği rotasını elimden geldiğince sizlere anlatmaya çalışacağım.

Bu rota tam anlamıyla maraton bir rotadır. Her şeyden önce görsel bir zevktir. Ortalama bir binişle (molalar hariç) 5,5 saat sürmektedir. Eğer İzmir Karşıyaka’dan başlayıp tekrar Karşıyaka’ya dönecek şekilde bir rota izlerseniz yaklaşık 90 km’lik bir mesafesi vardır. Bu mesafenin yaklaşık 35 km'si asfalt şehirler arası yollarda geçmektedir.

şimdi parkur girişinden başlayarak rotanın tarifine geçelim.

İlk önce Bornova’dan geçip Ankara asfaltını kullanarak Belkahve geçidinden geçiyoruz.

Bu geçidin inişinde sağdan ayrılan ilk yol Kemalpaşa sapağıdır. Kemalpaşa’nın sanayisinden geçip şehir takına vardıktan sonra sağ kolda yaklaşık 300 mt ilerde etrafı alçak beton duvarlarla çevrili mezarlık göreceksiniz. Mezarlık duvarının bitiminden sağa dönüp ara sokağa dalıyoruz. Sokak bizi küçük bir meydancığa götürüyor. Bu meydancığın içinde sağda ve karşıda birer bakkal, sağdaki bakkalın yanında da bir kahve var. İsterseniz kahvede biraz soluklanın çünkü bu meydancıktan sağlam bir tırmanışa başlayacaksınız.

Yeterince dinlendiysek şimdi tırmanmaya başlayalım.

Kahvenin tam karşısında oldukça dik, taş döşeli bir rampa (aslında bir duvar) göreceksiniz; işte Nif'in gerçeği bu. Oradan tırmanmaya başlıyoruz arkadaşlar. Tırmanırken geldiğiniz ilk yol ayrımından asfalt olan sağ tarafa dönüp girdiğiniz asfaltı takip etmeye başlıyorsunuz.

Sol yanınıza eski taş duvarlar gelecek. Bunların ne olduğunu bilen forumdan bize de anlatsın, öğrenelim. Senelerdir giderim bu yoldan ama ne olduğunu bilmiyorum.

Tırmanmaya devam ettikçe manzaralar sizi büyülemeye başlıyor. Zaten bu yokuşlar başka türlü çekilmez.

Ramazan da ben de çıkış sırasında bayağı bir meyve yedik, örneğin incir ya da dağ eriği. Ama erikler çok ekşiydi.

Tırmanırken birden hafif bir iniş başladı. Sağımızda sık ve çok uzun çam ağaçları solumuzda ise yarı toprak yarı taş yol duvarı vardı. Ben daha önceden bildiğim için coşkuya kapıldım ama Ramazan nedenini anlamadı. Az sonra ilk su durağına geleceğiz.

İlk su yerine varınca açıkçası hayal kırıklığına uğradık...ne su kalmış ne de ceviz.

Ağacı inceleyip bir kaç ceviz bulduk. Dikkatli bakınca tepelerde çok fazla ceviz olduğunu gördük. Biz alttakileri yedik. Yukarıdakileri de sizlere ve sincaplara bıraktık. Bu arada ceviz ağacı sahipsiz değil ona göre...

Asfaltı takip edip tırmanmaya devam ettik. 3-4 km sonra ikinci su noktasına vardık.

Buradan korkmayın hep su bulursunuz. Burası aşağıdaki köyün su deposu aslında. Ben burada biraz dinlenmenizi öneriyorum, çünkü buradan artık toprağa giriyorsunuz.

Yol ikiye ayrılacak, siz sağdaki toprak yolu takip edeceksiniz. Bu arada size söylemeyi unuttuğum. eğer yol ile ilgili tereddüdünüz varsa siz balık çiftliğine gidiyorsunuz. Burada herkes o çiftliği biliyor ve zaten yolda da sıklıkla tabelalar var. Bakın Ramazan size bu tabelaları gösteriyor

Tabelada ne mi yazıyor? Balık çiftliğine 4500 m kaldı yazıyor. Ne kadar kısa değil mi?

Biraz gittikten sonra o kadarda kısa olmadığını anlıyorsunuz. işte ben ve göbeğim.

Biraz dinlendikten sonra yola devam ediyoruz. Yolun bu kısmında hiç sapak yok. Varsa da küçük yangın yolları. Siz genel olarak çok kullanıldığı belirgin olarak ayırt edilebilen yolu tercih edin.

Yolda daha önce orada olmayan küçük bir çeşme bulduk; çok güvenilir gibi görünmüyor ama ikinci suyu akan çeşme burası.

Çeşmeden yukarı doğru baktığımda ise manzara işte böyle...

Az önceki manzara bayağı bir gidiyormuş, iflahımız kesildi tırman tırman dur bu ne yaaa!

Neyse ilk kamp alanına varabildik sonunda.

Burası güzel dinlenmek için keyifli bir yer. Yol buranın etrafından dolaşıp soldan yukarı doğru devam ediyor.

Kamp alanından ayrıldıktan az sonra Nif'in kıraç zirvesi görünmeye başlıyor. Genelde dağların zirvelerinde bitki örtüsü olmaz. Yükseklik arttıkça hava seyreldiği için bitkiler için elverişsizdir. Bir ağabeyimiz buna değişik bir bakış açısı getirmişti. Demişti ki "burası o kadar yüksek ki hiç bir kuş ve böcek buralara gelmiyor. O yüzdende buralara tohum taşınmıyor." Her neyseişte Nif’in zirvesi.

Zirveyi gördükten sonra maşalarınızın kilidini açma vakti geliyor. İlk iniş burada başlıyor sonunda. Balık çiftliğinin ayrımına kadar ineceğiz artık. Yol ayrımı: bu taraftan balık çiftliğine gidiliyor:

Ama biz sağdan yukarı işte bu yöne gideceğiz.

Bakın gidiyorum.

Halbuki ne güzel de iniyorduk. Her inişin bir çıkışı vardır. Ama azıcık inip çok çok çıkıyoruz.

Evet arkadaşlar eğer saat 8:00 - 9:00 gibi tırmanmaya başladıysanız şimdilerde saat 12:00 olmuştur. Artık öğle yemeği için bir yer aramanın vakti geldi değil mi? Önümde görünen çınar ağaçlarının altında yolun sağında birbirini izleyen 3 adet beton su deposu var. Bu depoları fotoğraf makinemizin pili bittiği için çekemedik. Ortadakinde durun, orada öğle yemeği yiyeceksiniz. Çeşmelerin olduğu yerde ne zaman gitsem mutlaka bir çoban olur. Ama muhabbetleri olmaz. Olsun biz yememize bakalım. Afiyet olsun

Oh oh yaramış belli yüzünüze kan gelmiş. Artık tırmanmaya devam edebiliriz sanırım. Arkadaşlar bundan sonra size foto veremiyorum yanımızda 4 çift pil var ama hepsinin şarjları ölü. Pillerin ömürleri bitmiş galiba. Olsun fazla sapak yok zaten öyle tırmanacağız. Ta ki bu gözlem evinin yoluna gelene kadar.

Bu yol ama yolun sağa yukarı doğru kıvrıldığı yer. Biz bu noktada ana yoldan ayrılıp soldan düz devam ediyoruz. Aman solunuzdaki uçurumlara dikkat edelim. Bu yol ikinci kamp yerine kadar hiç sapak vermiyor. Dümdüz devam edin. Biraz inecek biraz çıkacak ve sonunda büyükçe taşlarla kaplı bir tırmanışa geleceksiniz. Tırmandığınız tepenin üzerinde şemsiye gibi bir çam ağacı var. Kalın gövdesine rağmen üzerinde çok az yaprak var. Olanlar da yanlara şemsiye gibi yatmış durumda. Bu ağacı gördüğünüzde coşkuya kapılabilirsiniz. Artık düz bir yolda aşağıya inmeye başlıyorsunuz.

Gördüğünüz bu ova zirve kampıdır. Buraya kışın gelecek kadar deliyseniz acayip kar oluyor. Sansınız yaver giderse güneşli bir hava yakalarsanız, bir o kadar da sıcak oluyor.

Buradan yavaş geçin doğayı dinleyin derdim ama sakın yapmayın. İnanamayacağınız kadar çok sinek var bu ovada, bence hiç durmadan muhabbet ederek seyretmek en iyisi. O zaman sinekler üzerinize konup sizi rahatsız etmiyorlar. Aslında küçük sinekler ama etrafta hiç su olmadığı için size saldırıyorlar.

Burada ilerlerken soldan yukarı doğru bir yol ayrılıyor sakın oraya gitmeyin. Çok alakasız bir yere gider o yol genel olarak hep sağ tarafı tercih edin.

Bayağı bir gittikten sonra bir çatala geleceksiniz. Burada kafanız karışmasın. Derhal sağ tarafa devam edin. Sol taraf aşağıya iniyor ama başka köye. Biz sağdan az bir tırmanıp kaynaklara gideceğiz.

Tepeyi tırmanınca önünüze bir kavşak gelecek. Aslında kavşak değil. Sadece bir yangın yolu, dümdüz karşıya ilerliyoruz.

Solda kaynaklar görünmeye başladı. Hatta deniz bile görünüyor. Hava yeterince açık olduğunda dürbününüz varsa görebildiğiniz yerlere şaşıracaksınız.

Neyse biz inmeye devam edelim.

Bayağı bir indikten sonra yol gene çatallanıyor. Burada soldan aşağıya doğru devam edeceğiz. Artık iniyoruz yokuş çıkmanın alemi yok. Aslında sağdan gidince de ilerde birleşiyor ama neden rampa tırmanalım.

Kırmızı toprak üzerinde ilerlemeye başladık. Yol dik olarak kesilecek. Gene soldan devam edelim. İleride sağda büyükçe bir gölet göreceksiniz. Bu yapay gölet orman yangınlarında helikopterlerin daha çabuk su almaları için yapılmış. ne iyi değil mi? Göletin altında son çeşme var. Genellikle burada su içmek yerine elimizi yüzümüzü yıkamayı tercih ediyoruz.

Moladan sonra inmeye devam. Burada dikkatli inmekte fayda var. Yol görünmüyor düz gibi geliyor ama varyant yaparak iniyor aslında. Ben geçmişte çok uçtum buralardan.

İndik indik veee sonunda köye ulaştık. Piknik alanında sola döndük ve birden asfaltla temas ettik ben bu temasta 84 km hız yaptım.

Size tavsiyem kaynaklarda köy meydanındaki çınarın altında köfte ekmek yiyin. Hiç güzel yapmıyorlar ama o kadar iyi geliyor kiiii.....yanına da ayran...

Sonrasında yolu bulursunuz sanırım değil mi?

Sevgili arkadaşlar. Bu rota vakti zamanında çok popüler bir rota idi. Ben ilk kez 1997 yılında İdadik üyesi Muharrem Kaya ağabeyim sayesinde geçtim. Kendisine bana bu rotayı öğrettiği için çok teşekkür ediyorum. Umarım sizde benim gibi buradan çok keyif alacaksınız.

Bir düşünsenize Nif dağını enlemesine geçiyorsunuz. Kemalpaşa'dan Buca'ya....