29 . Haziran . 2017
Bölüklü Yaylası - Yedigöller

Yazar: Fatih Erdem
25.3.2008

Üç yıldır ancak üç kez çıkabildiğimiz, bölgemizin eşsiz yaylalarından Gümeli-Bölüklü Yaylası’na, bir yıl önceki çıkışımızda atıldı Yedigöller gezisinin tohumları. Heyecan verici olan yanı bilinmezliğiydi, hafta sonları yaptığımız bisiklet gezilerinin hepsinde de engellenemez şekilde bir kafadan fışkırıyordu, bilinmez yollardan gidilecek yolculuğun yapılabilirliği, hatta yapılamasa bile geri dönülecek serüvenin dahi inanılmaz bir tadı olacağı. "Gidilebilir-gidilemez" "yolu var mıdır?" "bir bilen var mıdır?" hep süredururken bir yandan da bölgeyi bilebileceğini düşündüğümüz, karşımıza çıkan her bir vatandaşı da sorgulamaktan geri kalmadık, ama tatminkâr bir cevap alamadık, bilinmezlik arttıkça merak ve heyecanımız da arttı.

Önce kışın geçmesini bekledik, Nisan-Mayıs aylarında Google Earth’den bölgeyi taradık, ilk zamanlar flu ve detay vermeyen veriler, bizi umutsuzluğa soksa da, zamanla detayın arttığını gördük. Gidilecek güzergâhın orman içi, yol patika görüntüsü vermeyen kesimlerinde yükselti farklarına titizlikle baktık, ani belirgin bir yükselti farkı aşılmaz bir engel veya uçurum demekti, bisikletlerimizi sırtlasak da ilerleyemeyeceğimiz yerler olacaktı. Belirlenecek güzergah hem kısa, hem engelsiz hem de toplam iniş-çıkışı az olmalıydı, günübirlik bir gezide 3000-4000 metrelik çıkış imkansız olacaktı.

Yaklaşık 35 km.lik, toplam 2000 metre çıkışı olan bir güzergah belirledik. Tek sorun 1,5 km.lik engebeli alandı, burada da bisikletlerimiz sırtlayıp gitmeyi planladık, yine de alternatif bir rota daha belirledik, hepsini en ince detayına kadar kayıt altına aldık. Yaylaya ilave bir 1100 metrelik çıkışı bir araçla yapmalıydık, aksi halde toplam çıkış 3100 metre olacaktı.

Dönüş Yığılca üzerinden Düzce ve oradan da araçla Ereğli’ye olacaktı. Bir gece önceden taşınacak malzemelerin, gıdaların, alçı-atel (olası kaza kırık burkulma durumlarına karşı) dahil ilk yardım malzemeleri taşıma planını yaptık.

Sabah 5’te arkadaşımız Aydın, Dodge kamyonetiyle bizi aldı, iki kişi şoför kabininde diğer iki kişi de bisikletlerle beraber kasada bulunan çekyata yerleştik, sabah soğunu hesaplamadığımız için, nöbetleşe ara ara kabindekiler-kasadakiler yer değişerek, yola devam etmek zorunda kaldık.

Saat 7:00 civarında Bölüklü Yayla’ya geldik. Bisikletlerimizi zaman kaybetmeden hazırlayıp yola çıktık. Sabahın ilk ışıkları ile bize nereye gittiğimizi soran ve uğurlayan köylülerden ayrıldık. Yaylanın bitiminde patika yoldan 150-200 metre yüksekliğe bisikletlerimiz sırtımızda çıktık.Daha ilk 500 metre çıkışımızda çökmüş, umudumuz kırılmıştı. Yola ulaştığımızda arkamızda bıraktığımız Yayla evleri küçülmüştü.

Pedal basarak orman kesim alanının olduğu 1300 rakıma çıktık ve topraklı taşlı yollardan inişe geçtik. Zaman zaman ağaçların arasından, yeşil yamaçlardan, tek tük evlerden oluşan yaylalardan geçerken büyük keyif almaya başlamıştık. Google Earth’den güzergâhı belirlerken tercih ettiğimiz 1,5km’lik patika yolun orman içi kısmını onca detaya, yükselti farklarına sıkı sıkı bakıp belirlememize rağmen bir anda bir uçurum, geçit vermez, gidilmez kısımla burun buruna geldik. Alternatif yolu belirlemiş olmamıza şükrederek yola devam ettik.

Ara sıra yol haritamıza bakıp doğru yolda olup olmadığımıza karar veriyorduk. 8 km sonra 950 rakımda dört yol ayrımına geldik. Tercih ettiğimiz yolun birkaç km ilerisinde, bir sürünün arasından geçerken çobandan Yedigöller yolundan ayrıldığımızı öğrendik ve yol ayrımına geri döndük. Çıkarken yol kenarına yayılmış dağ çileğinden yedik, kütük kesen ormancılarla konuştuk, doğru yolda olduğumuzu gördük. 1150 metreye geldiğimizde tepe, köy ve tarlaları gören uçsuz bucaksız bir manzara karşısında mola verdik. 13 km sonra Yığılca-Yedigöller yoluna ulaştık. 1200m’ye tırmandık. Yedigöller Milli Parkı tabelasını geçtik. Vadiye doğru sürekli inişe başladığımız sırada hava sertleşti ve daha sıkı giyindik.

Sis, rüzgar ve yağmurun içinde yolumuza devam ettik. 17. km’de Hamus köyünden geçerken güzel ev manzaralarının fotoğraflarını çektik. Bir süre sonra Emin Bey’in yarılan iç lastiğini değiştirdik. Vadiye geldiğimizde 500m’lere inmiştik. 26. km’de Yedigöller sapağını döndük. Yer yer yağmur altında, ağaç tünelden ilerleyerek yolumuza devam ettik. Yedigöller’e tırmanırken yedi saat süren yolculuğun yorgunluğunu hissetmeye başlamıştık. 32 km yolun sonunda, ilk göl manzarası karşısında hedefe ulaşmanın mutluluğunu yaşadık.

Dinlendik, kuru elbiselerimizi giydik sandöviçlerimizi yedik, bölgeyi gezdik. Dönüş yolu için görevlilerin önerdiği Devrek yolunu kullanmaya karar verdik.

Sürekli inerek nehir boyunca yol aldık. 57. km’de Devrek Mengen yoluna geldik. 30 km daha yolumuzun olduğunu öğrendik. İniş çıkışlı yollardan geçip 94 km’lik bisiklet yolculuğunu Devrek terminalinde tamamladık. Bir saatlik otobüs yolculuğu ile Zonguldak’a daha sonra taksi ile Ereğli’ye geldik (saat 22:00).