12 . Aralık . 2017
Güzel Bir Pazar Macerası

Derleyen: Tolga Durudoğan
8.7.2008

Hepimizin hafızasında, ufak tefek eksiklerine rağmen güzel bir macera olarak yer bulan Red Bull-Geç Kalma yarışının üstünden neredeyse 3 haftaya yakın bir zaman geçti...

İtiraf etmeliyim: Dereceye giren-girmeyen hemen tüm katılımcıların zevkli bir zaman geçirdiği "Geç Kalma" gibi yarışlar, sağlık sorunları nedeniyle yarışlara katılamayan benim için, aslında her seferinde tatlı heyecanların, imrenme ve hafif bir buruklukla buluştuğu nokta...

İnternette gezinirken karşıma çıkan bir sayfa, işte Red Bull-Geç Kalma yarışının heyecanını, yarışmacılardan biriymişim gibi hissetmemi sağladı. Yarışmaya 165 numara ile katılan Kayıhan Zeybek, kendine ait internet sayfasında yarışı o kadar güzel anlatmış ki, okurken adrenalininizin yükselmemesi mümkün değil.

Kendisiyle bağlantı kurarak bu güzel anı ve anlatıyı size de aktarmak için izin istedim. Geri çevirmedi, ve ben de, onun bu güzel anlatı ve resimlerini, aslına sadık kalarak aynen buraya alıyorum.

Red Bull Geç Kalma, 22 Haziran 2007

E-posta listesine üye olduğum mtbtr.com sitesinden Redbull Geç Kalma macera yarışı ile ilgili bir mail alınca gelebilecek bütün arkadaşlarıma haber verdim. Her ne kadar bütün kış antrenmansız olsam da bu yarışı kaçırmak istemedim. Şimdi bazıları her gün spora gidiyorsun nasıl antrenmansızsın diye sorabilir. Fakat her sporun kendi antrenmanı var ben de kışın hiç bisiklete binmedim. Baharla başlayan turlarım da sahilde, hep düz parkurdaydı.

Redbull değişik ve eğlenceli bir yarış organize etmiş. Erenköy sahilinde toplu verilecek starttan sonra ilk hedef Maltepe'de bizi bekleyen feribota ulaşmak. İlk 150 kişi bu feribota binecek ve Burgaz Ada'ya gidecek. Buradaki etabı önde bitiren 100 kişi ise tekrar feribota binip Heybeli Ada'ya gidecek. Burada 50 kişi daha elenecek ve son elli bisiklet Büyükada'da yarışın son parkurunu koşacak.

Red Bull Geç Kalma Broşürü

Parkur

Yarıştan bir gün önce sahilde bisiklete binerken Caddbostan'da kurulan Redbull masasında kaydımı yaptırdım. Selçuk'u cepten arayıp ona da numara aldım. Ben 165, Selçuk 166 nolu yarışmacılardık artık. Buradan aldığım bilgilere göre yarışta kask mecburiyeti vardı. Zaten o kadar toprak inişinin olduğu bir yarışmada kask zorunluluğu olmasa bile ben kask takardım. İkimizin de bisiklet kaskı olmadığından Yeşil Bisiklet'te buluştuk. En ucuzundan (30 YTL) iki kask aldık.

Akşam sevgili bisikletimin kontrollerini yapıp numaramı bisiklete bağladım. Kıyafetlerimi ve diğer donanımlarımı hazırladım. Bu sefer atlet giyecektim. Geçen sene Mavi Bisiklet turunda meydana gelen amele yanıklarım daha yeni geçti.

Selçuk erkenci

Sabah güzel bir kahvaltı yapıp dokuz gibi evden çıktım. Ethemefendi'den kaptırıp sahile indim. Beş dakika sonra start alanına gelmiştim. Etkinlik alanı umduğumdan daha kalabalıktı. Yaklaşık 250-300 civarında yarışmacı vardı. Yarışmacı demişken gelen bisikletlileri görünce yarışın ciddiyetini idrak ettim. Türkiye dağ bisikleti milli takımı da yarışa katılıyormuş. Altlarında Scott Spark 20 leri (4200 euro) ile alanı turlayıp ısınıyorlardı. Yine ciddi bir kaç takım daha alanda yerlerini almıştı.

166 numara kaskını da takmış

Ben kalabalığın arasında şaşkın şaşkın dolanırken Sevim'i gördüm. O da yarışa katılacakmış. Kadın yarışmacı sayısı oldukça azdı üstelik onlara ayrı kategori de açılmamıştı. Yani tekneye binmek için bu kadar erkeğin arasında ilk 150'ye girmeleri gerekiyordu. Oldukça adaletsiz bir durum. Bence organizasyon onlara özel bir kontenjan vermeliydi. Zaten komite yarışın ilerleyen etaplarında, bu yanlıştan dönecekti.

Başlangıç çizgisi

En sonunda Selçuk'u da buldum. Sıraya girmiş start anını bekliyordu. Az sonra güvenlik nedeniyle yarışın 15 dakika geç başlayacağı anons edildi. Herkes sıradan çıkıp ısınmaya başladı. Son 5 dakika tekrar sıraya girildi. Biz Selçuk ile ortalarda bir yerde kendimize gölge bulduk ve oradan sıraya girdik.

Start çizgisi epey uzundu. Önümüzden bir bisiklet geçecek ve onun arkasından yarışa başlayacaktık. Polis yolu geçici olarak trafiğe kapattı. Derken o an geldi ve yarış başladı. Yüzlerce bisikletli bir anda yola doldu. Ben bisikletime kıyamadığımdan kaldırımı elimde indirdim. Millet kaldırımdan uçup fırtına gibi yarışa başlamıştı. Zaten hata yaptığımı ilerdeki kırıcı etaplarda anladım. Öyle yerlerden indim ki bu kaldırım onların yanında F1 pisti gibi kaldı.

Ben,Selçuk ve arka planda Sevim

SPD pedalı takmaya çalışırken epey gerilerde kaldım. Arkama baktığımda benden başka 15 - 20 bisikletli vardı. Önümde ise dört şeritli sahil yolunu dolduran yüzlercesi... Rastgele deyip çevirdik pedalı. Ortalama 28-30 km-sa'lik bir tempo tutturdum ki bu benim haftasonu sahil tempom. Sonlara doğru 32-34 km-sa aralığına çıkabilirdim. Yavaş yavaş öndeki grubu yakalamaya başladım. Tempomu bozmadan diğer bisikletlilerin sağından solundan geçiyordum. Yol Bostancı'ya kadar trafiğe kapalıydı. Dört şeritli sahilde onlarca bisikleti geçtikten sonra (ki Selçuk'u da görmeden geçmişim) rahat bir şekilde feribotabindim. Az sonra da Selçuk geldi.

Feribot 150 bisikleti alınca kapakları kapayıp Burgaz Ada'ya doğru yola koyuldu. Bizi yarısı toprak yarısı asfalt, zorlu bir parkur bekliyordu. Feribota 4, 5 tane de kadın bisikletçi binebilmişti. İçimden onları tebrik edip, suluğumu doldurmaya gittim. Teknede bize özel yüzükler dağıttılar. Parkurun belli noktalarında bunları okutmamız gerekiyordu aksi takdirde yarış dışı kalacaktık.

Feribot Burgaz Ada'ya yaklaşınca yarış pozisyonu aldık. Ön kapak yere değdiği an yarış başlayacaktı. Kapak yavaş yavaş inerken içim kıpır kıpırdı.

165 & 166

Yeniden sıralanıyoruz

Yeni sıramız

Start anı

Taktik hata: Bisikleti elde indiriyoruz

Yol bir anda bisikletlerle doldu

Sert inişler olacağını düşündüğümden feribottayken seleyi 2, 3 parmak aşağı indirmiştim. Önümdeki yokuşu görünce ayağa kalktım ve tempolu bir şekilde pedal basmaya başladım. Millet dağ viteslerine takmış boşa pedal basıyordu. Yanlarından Amstrong gibi geçtim. Birden asfalt sona erdi ve toprak başladı. Kafamı kaldırıp yokuşun dikliğini ve uzunluğunu görünce içimden küfür ettim. Mecburen seleye geri oturdum. Vitesleri tıkır tıkır düşürmeye başladım. Ama bacaklarım, selenin alçaklığı yüzünden emme basma tulumba gibi çalıştığından, davul gibi şiştiler. Son vitese kadar gelmiştim. Kalbim 175 atıyordu. Uleen Kayı ne vardı ayağa kalkacak ve hepsinden önemlisi seleyi düşürecek. Demin yanından motosiklet edası ile geçtiğim bisikletliler yavaş yavaş yanımdan süzülerek beni geçmeye başladılar. Kesin "Tavşana bak önden gitti, şişti" diyorlardır. Bacaklarım o kadar çok şiştiler ve laktik asit ürettilerki bir müddet sonra pedal çeviremez oldum. Mecburen küheylanı elimize alıp yokuşta itmeye başladım. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim: Burgaz Ada'nın yokuşuna inci taneleri gibi dizilmiş bisikletlerin manzarası harkuladeydi.

Burgazada çıkısı

Burgazada yokuş

Kızgın güneşin altında oflaya puflaya tepeye kadar çıktım. Bundan sonra yokuş yoktur diye düşünüyordum. Ne de olsa en yüksek yere çıkmıştık. Hızlı inişler başladı. Pedal çevirmeden bisiklet 40km/sa gibi hızlara çıkıyordu. Fren yapınca burnuma balata kokusu geldi. Keşke hidrolik disk frenlerim olsaydı diye düşündüm.

Derken daracık patika yollara girdik. Bazı yerlerde durma noktasına geliyorduk. Hatta bazıları bisikletleri eline alıp öyle iniyordu. Ben zaten epey zaman kaybetmiştim. Basıp pedala yanlarından geçtim. Bacaklarıma sürekli bir şeyler çarpıyordu. Aklıma yarışın başında uzun tayt giyenlerle dalga geçişimiz geldi. Selçuk ile "Bu sıcakta uzun tayt mı giyilir?" diyorduk. Yarışın sonunda ikimizin de bacakları çürük ve kesik içinde kalacaktı.

Çok dik bir inişte iki frenime de asıldım. Tekerler kilitlenmesine rağmen yumuşak toprakta kaymaya devam ediyordu. Yol da sağa dönünce bisiklet altımdan kaçıverdi. Ben düşmedim ama yine zaman kaybı oldu. Devrilen bisikleti kaldırıp yola devam ettim. Ön amartisörüm kitli kalmış onu boşalttım ve yokuşun dibine indim.

Plaja çıkmıştık. Yeniden bisikletleri elimize alıp plaj boyunca koşar adımlarla yol aldık. Sonraki tepe ise tam bir sürprizdi. Bisikletler omuzda, oldukça dik bir yokuşu tırmandık. Burada da önümdekilerin sürekli durup dinlenmesi yüzünden çok vakit kaybettim. Patika iki bisikletlinin yan yana tırmanmasına izin vermiyordu. Sonra tekrar asfalta çıktık. Ben epey kişiyi arkamda bıraktığımı zannediyordum. Normal bir tempo ile parkuru bitirmeyi amaçlıyordum. Bir yandan da Heybeli Ada'da ne yapacağımı düşünüyordum. Bacaklar bitmişti. Yolun sonunda 3-4 bisikletli beni bekliyordu. Meğer az önce ilk 100 feribota binmiş, kıl payı ile feribota binememiştim. Biraz hayal kırıklığı olduysa da "Gitsem ne yapacaktım bu anterenmansız halimle" diye düşünüp kendimi avuttum. Selçuk da az sonra geldi. Derken bir kaç tane de bayan yarışmacı geldi. Helal olsun valla o yokuşlarda nasıl taşıdılar bisikletlerini. Organizasyon hatasını anlayıp onlara kontenjan açtı ve onlar da feribota bindiler. Biz yüzükleri teslim edip şehir hatları vapuruna doğru yola koyulduk. Güzel bir Pazar macerası olmuştu.

Ada vapuru ile Kadıköy'e döndük. Kadıköy'de Selçuk ile vedalaşıp sahilden eve döndüm. Kaç litre su içtim tam hatırlamıyorum. Buna rağmen öğleden sonra gittiğim Hillside'ın havuzunda hala su eksikliği hissediyordum.

Durum değerlendirmesi:
1.Seneye de katılacaksak yokuş antrenmanı yapılacak
2.Bisiklete hidrolik disk fren takılacak
3.Amele yanıkları mı? Evet bu sefer de eldivenin altı yanmamış, ellerim beyaz kalmıştı ama geçen sene ile karşılaştırırsak hiç önemli değildi.

Çok teşekkürler Kayıhan, bu güzel anlatıyı burada herkesle paylaşmamıza izin verdiğin için... Yeni yarışlarda görüşmek üzere...

Ve siz sevgili okuyucular, Kayıhan'ın birbirinden güzel diğer "yol hikayeleri" için sizi onun kendi internet sitesine yönlendireceğim; kayihanzeybek.com

Benim kadar sizin de hoşunuza gideceğini umuyorum.

Bisikletle kalın...

Yarış Dünyasından

Torku'nun Eski Antrenörü Lionel Marie ile Röportaj
Geçtiğimiz Aralık ortasında Torku Şekerspor'un eski antrenörü Lionel Marie ile IAM'a geçmesinden sonra bir röportaj yaptık. ... Devamı » » »

Lionel Marie - Biraz Daha Zaman...
Aşağıdaki satırları bu yazı dizisine başlamadan önce bir girizgah olarak yazmayı düşündüm, sonra yazılanların önüne geçmesi, ko ...

Mehmet Şafakçı - Ağlasak da, Gülsek de Beraber
Hayatımın ilk yıllarını Ankara'da geçirirken, 80'lerin başında 4 yaşında Anıttepe 100. Yıl Yüzme Havuzu'na başladım, Ring kulüb ...

May.15 Ahmet Örken - Çumra'dan Cavendis...
May.15 TUR2015 - Start Alanı Nasıl Kuru...
May.15 TUR2015 - Yarışta Bir Gün Nasıl ...
May.15 TUR2015 - Kürsü Formaları Nasıl ...
Nis.15 TUR2015 - Etap Biterken Foto Fin...
Mar.15 2015'te Milli Takım - Aziz Sırna...
Auğ.14 Semra Yetiş ve Erkan Sakallıoğlu...
Şub.14 Mustafa Önder Atik ile Samsun'da...
Ksm.13 Yol Bisikletinde Köklü Değişikli...
Ksm.13 Saat Rekoru Kırılacak mı?
Eyl.13 UCI Başkanlık Seçimleri
Eyl.13 Vuelta Üçüncü Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İkinci Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İlk Hafta Top 5
Auğ.13 Dünya Masterlar Şampiyonası Fina...
Tem.13 100. Fransa Turu, Üçüncü Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İkinci Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İlk Hafta, Top...
May.13 TUR2013: Doping (?), Yarışın Gel...
Nis.13 Türkiye Bisiklet Turu: Takımlard...
Şub.13 Torku Şeker Spor'un Yabancı Peda...