22 . Ekim . 2017
Yalova İznik

Yazar: Hülya Orak - Mehmet Sayar
29.7.2008

Geçtiğimiz hafta sonu Gökçeada'ya mı gitsek, Kapıdağ Yarımadası'nı mı turlasak diye düşünürken, İznik yollarında bulduk kendimizi. Mehmet'in harita üzerinden tasarladığı, ana yollardan uzak, tamamen dağ köylerini izleyen bir rotadan İznik'e gitmeyi planladık. Bu sefer 4 kişiydik. Chris, Anne, Mehmet ve ben.

Sabah çok erken kalkıldı. Çoğu zaman erken kalkmakta zorlansam da konu bisiklet gezisi veya dağla, doğayla ilgili bir faaliyet olunca, erkenden uyanıp hazırlanmaya ve yollara düşmeye bayılıyorum.

07.00 Pendik-Yalova feribotuna bindik. 07.45’de Yalovada'yız. Son hazırlıkları da tamamladıktan sonra, hemen şehrin karmaşasından uzaklaşıp dağ yollarına varmak için pedal basmaya başladık. Ama şehirden öyle hemen kaçmak mümkün olmadı. Önümde giden Anne, asfaltın bozuk olduğu bir yerde takıldı ve çok ciddi bir şekilde düştü. Hemen yardımına koştuk, ciddi bir şeyi var mı diye bakındık, bir sürü kötü çizik, omuz, diz ağrısı ve leğen kemiğinin biraz üzerinde çok derin bir yarık... :( Hemen hastaneye gitmeye karar verdik, sonuç itibariyle Anne'in yarasına 2 dikiş atıldı, pansuman yapıldı ve kırık çıkık var mı diye muayene edildi.
 Gacık köyündeki karşılama komitesi
 Tevfikiye köyüne tırmanış

Her şey bittikten sonra biz “acaba Anne devam eder mi” diye düşünürken, gayet güler yüzlü bir şekilde "haydi yola devam" deyiverdi. İnanılmaz biri, makine gibi. :)

İlk durağımız Gacık Köyü. Yalova şehir merkezine 17 km uzaklıkta. Gacık Köyü, Yalova çevresindeki ilk yerleşim yerlerinden birisiymiş. Gacık köyü’nden 2 km sonra Dereköy'deyiz. Dereköy yemyeşil ve oldukça şirin bir köy. Köydeki herkes çok misafirperver gözüküyor. Yollarda elma ve yörenin meşhur şeftalilerinden bolca var. Ama koparmaya varmıyor ellerimiz. :) Daha sonra sırasıyla 3 km ileride Çukurköy, sonrasında İlyasköy, Örencik, Tevfikiye, Aktoprak köylerine geliyoruz. Aktoprak son köy. Aktoprak'tan sonra iniş başlıyor. Köyler o kadar güzel ki, hiç biri doğallığını yitirmemiş, bozulmamış. Köyler arasında gittiğimiz yollar da o kadar huzur dolu, o kadar bakir ki, insan zaman zaman kendini bambaşka bir dünyadaymış gibi hissediyor. İstanbul'abu kadar yakın ama şehirle uzaktan yakından ilgisi olmayan köyleri ve sıcacık insanları görünce şaşırmamak mümkün değil.

İznik Gölü

Köy halkı bizleri görmenin şokunu atlatabildiklerinde bizi hemen çay, kahve içmeye davet ediyorlar, nereden gelip nereye gideceğimizi soruyor, yol tarif ediyor veya bir sonraki varacağımız köy yolu için halimize acıyıp "o yol çok yokuştur, diktir oradan gitmeyin" diye alternatif yollar tarif ediyorlardı. Köylerin bir tanesinde köy ahalisinin yarısı yolda bizi izlemek üzere toplanmıştı Fransa Turu'ndaki gibi bizi destekleyecek sloganlar atmıyor olsalar da sanırım bir şekilde "helal olsun" diyorlardı. Hatta yolda oturup bizi izleyen iki genç bizim yüzümüzden fırça yedi yaşlı bir adamdan: "Size versek bisikletleri siz hayatta çıkamazsınız bu yokuşları" :) insanların yollarda bize uzaylıymışız gibi bakmaları, arabalardan sarkıp "helloooo hellooo" diye bağırmaları da aslında keyifli ve komik oluyor.

Aslında bizim planımız; İznik'e gidip haftasonunu geçirmek niyetinde olan Chris ve Anne'e yarı yola kadar eşlik etmek, sonrasında geri dönüp akşam saatlerinde İstanbul'da olmaktı. Ama tırmanışların tadına doyamayıp üzerine de İznikte güzel bir ziyafet çekelim diye rüyalar kurmaya başlayınca, 60 km ve 1270 m tırmanışlı bir binişten sonra İznik’te bulduk kendimizi.

Harita

Eh İznik'in bir de Yalova'ya dönüşü var. Biraları içip, göl manzarası eşliğinde yemeklerimizi yedikten sonra, kalkmasına beş dakika kala Yalova minibüsünü yakaladık. Para canlısı şoförümüz bizden bagaj parası alabileceğini görünce bizi minibüsüne kabul etti. Şoförün çabuk olun, acele edin baskıları altında 3-5 dakika içinde bisikletleri bagaja yerleştirdik. Hiç bu kadar kısa sürede bisiklet sökmemiştik, kendi rekorumuzu kırdık. :) Sonradan adamın minibüsün içine nasıl adam doldurduğunu görünce, bunun adamın uzmanlık alanı olduğunu anladık.

19.00 feribotunu yakalayıp, yorgun ama mutlu bir şekilde İstanbul'a vardık. Sonraki macera için şimdiden tırmanacak yeni bir rota planlamaya başladık bile. Kurban dağı... :)