24 . Kasım . 2017
Uludağ

Yazar: M.Gurbuz GÜLERER
30.4.2003

En sonunda 30 ağustos sabahı Uludağ zirveye çıkmak için yola koyulduk. Normalde tanıdığımız kişiler Uludağ oteller bölgesine bisikletleriyle maksimum 3 saatte çıkıyorlar fakat biz daha çok keyif yapmak istediğimizden minibüsle çıkmayı tercih ettik. (alternatif olarak teleferikte kullanılabilir) Sabahın erken saatlerinde Tophane kitapevinin altında 4 kişi toplandık. (Uludağ oteller bölgesine çıkan minibüslerin bulunduğu yer). Minibüs şoförüyle anlaşıp, bisikletleri minibüsün üzerine bağladıktan sonra yola koyulduk.

Oteller bölgesine vardığımızda Karkay teleskisinin altından, Alkoçlar ortasından, Tutyeli ve Kuşaklıkaya pistlerinin ortasından geçen belirgin patikayı takip ederek volframa ulaşıyoruz. Bu yol doğal olarak toprak, ara sıra taşlık çakıllı. volfram madenine vardıktan sonra sağa doğru yukarı çıkmaya devam ediyoruz. yavaş yavaş yükselmeye ve yol zorlaşmaya başlıyor. Bu yolu kayalık dik bir tepeye kadar devam ediyoruz. Dik ve kayalıklı bu tepede dağcıların kullandığı dar patikayı göreceksiniz. Burada bisikletleri mecburen elimize alarak 200 - 250 m kadar tırmanıyoruz. En sonunda Uludağ'ın yüksek noktalarından birine ulaşıyoruz. (2400 m civarında, bu noktaya ulaşınca oldukça şaşırıyoruz çünkü burası oldukça düz bir alan) Daha sonra soldan devam ederek yine dağcıların oluşturduğu patikayı izliyoruz. Belirli mesafede bir zaten üst üste taşlar bulunmakta, böylece yolumuzu kaybetmiyoruz. 45 - 50 dk sürüyor göllere ulaşmamız.

Yol genellikle taşlı ama yavaş yavaş bisikletle gidilebiliyor, bazı yerlerde yine elimize almak durumunda kalıyoruz. En sonunda kamp yağacağımız gölleri kuşbakışı olarak görüyoruz, 200 - 300 m bisikletlerelimizde göllerin yanına iniyoruz. Manzara ve ortam muhteşem. Havanın biraz bulutlu olması bizi biraz endişelendiriyor ama bu manzara ve güzelliğe değer. Gölün yanında güzel bir yer bulup çadırımızı kuruyoruz. Akşama doğru hava kendini gösteriyor, soğuk. Dışarıda ateşimizi yakıp ısınmaya ve yemek yemeğe çalışıyoruz. Saat 21:00 gibi korktuğumuz başımıza geliyor ve yağmur başlıyor, bir yandan şimşekler bir yandan bardaktan boşalırcasına yağmur, bütün geceyi çadırda geçiriyoruz. Nihayet sabah olmuş ve yağmur hızını azaltmış hatta neredeyse kesilmişti. Fakat gitmekte acele etmiyoruz, çünkü Osmaniye tarafından da başka bir grup bisikletçi bizim bulunduğumuz yere gelecekti, onları beklememiz lazımdı. En sonunda öğlen vakti onlarla buluşuyoruz ve biraz daha bu manzaranın, güzelliğin, sessizliğin tadını çıkardıktan sonra geri dönüş yoluna hazırlanıyoruz.

Alaçam yada Osmaniye'ye varacağız. Önümüzde hafif rampalar var, bunları da zorlanmadan atlatıyoruz. (yol yine toprak ve hafif nemli) . Sonra ver elini inişler, ama inerken bir yerde yol ikiye ayrılıyor:soldaki Osmaniye'ye 17 km, sağdaki ise Alaçam 29 km. eğer gerçekten iniş görmek istiyorsanız size alaçamı öneririm, burası teknik gerektiren ve zor bir parkur. Fakat biz havanın yağışlı olmasından dolayı Osmaniye yolunu tercih ettik, burası da zorlu, taşlı, kayalıklı , toprak, kum yani ne arasanız var. Her iki yolunda manzaraları mükemmel. Tabii biz Osmaniye'den inmeye başlarken çok zevk alamadık, çünkü sis bastırmıştı, 10 m önümüzü zor görüyorduk, yolumuzun yarısından itibaren de yağmur yine kendini gösterdi. En sonunda Osmaniye'ye sırılsıklam ve çamur içinde vardık.