25 . Kasım . 2017
Uludağ

Yazar: M.Gurbuz GÜLERER
30.4.2003

Sabahı erken vakitlerinde 06:30 gibi minibüslerle Keles'e doğru yola çıktık. Buradan yine Bursa - Keles yolunun Bıyıkalanı saçağına vardık. Parkura başlangıç yerimiz burasıydı. Burada son hazırlıkları yağarak bu uzun yolculuğumuz için pedallara bastık. Buradan Bıyıkalanı 3 km asfalt, Harmanalanı 1 km, Dedeler 7 km sürüyor (hafif iniş ve çıkışlı) . Dedeler köyünden itibaren toprak başlıyor, yazlıca 11 km, Dağgüneyi 2 km, 9 km daha pedal çevirip asfalt yola ulaştıktan sonra Toğuk yönüne (sağa dönülüp) Toğuk köyüne dik bir çıkış 4 km, Osmaniye yönüne giderken sola ayrılan yoldan 4 km Göktepe, Orhaneli yoluna çıktından sonra Erenler kavşağı 3 km (yokuş aşağı) , Erenlerin içinden Kogu - Orta - Başköy 6 - 7 km, Başköyiçinde camiye gelmeden sağa giren toprak yol Kadriye'ye 6 km, aynı yoldan devam Atlas 6 km, Atlas içinde soldaki yoldan doğancı göletine ulaşılır (güzel manzara, göl kenarında dinlenmek için yerler bulunmakta) .

Göletin sonunda soldan aşağı doğru inen toprak yol bulunmakta (göl solunuzda kalacak şekilde) bu yol sizi Misi köyüne çıkarak oradan da asfalt sizi Bursa'ya götürür (tabii toprak yollarda buluyor fakat bunları burada anlatmak daha doğrusu tarif etmek zor) yazının kısalığına aldanmayın parkur toplam 120 km. gerçekten keyifli, ara sıra dik rampalar bulunsa da manzaralar, yeşillik ve sessizlik için değer. köylüler her zaman yardımcı oluyor, özellikle kahvelerinde mola verip çay içmenizi tavsiye ederim.