12 . Aralık . 2017
Uludağ

Yazar: Onur Yağcı
30.4.2003

Downhill'i seven her bisikletçinin Uludağ'daki bu parkuru yapmasını gerekir.

İki senedir bisiklete biniyorum ama ben böyle bir heyecan yaşamadım. Mutlaka herkesin yapmasını gerekli. Arkadaşımla birlikte bir hafta sonu Bursa'ya bisiklete binmeye gittik.

Orada Bursa'nın merkezinde bir otele yerleşip yine Bursa'nın içinde Uludağ çıkan teleferik ile yukarıya çıktık. Teleferikte bisikletler yüzünden görevlilerle uzun ikna konuşması yapmak zorunda kaldık. Sonun ikna etmeyi başarıp bisikletleri teleferiğin üstüne koyduk yaklaşık 15 dk. Uludağ'ın yarısına çıkmış olduk, oradan ikinci bir teleferiğe binip zirveye yakın bir bölgeye ulaştık. Oradan minibüsle oteller bölgesine çıktık.

Sonunda en zevkli kısma geldi. Cehennem kayak pistinden inmeye başladık. Pistler kayaklıklardan geçilmiyor, bazı yerler dik eğimli ve derin yarıklar var. Çoğu bölgeden zar zor geçip otellerin olduğu yere geldik . Otellerin kenarından orman içine dalıp başladık single track gitmeye. Ağaçların aralarından bitmek bilmeyen bir single track ara sıra geniş ovalara çıkıyor.

Güzergah olarak teleferiğin doğrultusunutakip etmeye çalışıyorduk. Seçtiğimiz güzergahta, önce inişleri olan güzel bir sinle track, sonra kayaların olduğu ve sadece atlayıp zıplayarak inebileceğiniz bir bölüm.

Giymiş olduğum korumalar çok işe yaradı. 6 kere takla attım. Böyle bir tur yapmak isteyenlerin mutlaka diz, dirseklik ve varsa tam kapalı kask takmaları sağlıkları açsından çok önemli.

Uludağ'da iki gün kaldık ve 40 km yaptık, tamamı iniş!...

Parkur şimdiye kadar yaptığım en sıkı ve teknik parkurdu. Belgrad yada Kapadokya ile karşılaştırırsak bu yerler Uludağ'ın yanında düz yol gibi Kalır.

Zirveden Bursa teleferiğe iniş 20 km tutuyor. Bir inişimiz yaklaşık 1 saat sürdü.

Single track lerde yeri geldiğinde hızımız 40 km'yi geçiyordu. Bir metrelik setlerden sıçrıyorsunuz. Tabi her zaman tam indiğimiz söylenemez, sert düşüşlerle serseme döndük. İnanılmaz yorucu bir turdu. İniş diye küçümsemeyin bir günde 2 kere indik ve pestilimiz çıktı.

Downhill'i seven her bisikletçinin Uludağ'daki bu parkuru yapmasını gerekir. İnanılmaz heyecanlı ve teknik geliştirmek için ideal bir yer.