22 . Kasım . 2017
İstanbul'un Yanıbaşında

Yazar: Ömer Vatansever
9.1.2004

MTBTR Yahoo grubuna da üye olan okuyucularımız Ömer Vatansever ve arkadaşlarının İzmit gezilerinde çektiği fotoğrafları görmüştür, kendisi bu sayımızda İzmit’teki yaklaşık 80km'lik bu parkur hakkında bir tanıtım yazısı yazdı.

Trinkink alanı:

Başlığı gördünüz ve hemen yanlış yazmışlar dediniz değil mi? Siz de iyi öğrenin artık bu böyle yazılıyor.

Mayko (Eski Milli Sporcumuz Erol) Körfez’den bisikletiyle yola çıktı, yaklaşık 10 km sonra ben ve Ali Tarık Çenesuyu’ndan ona katıldık. 12 km sonra Yahya Kaptan’dan da Bahadır ve Alper’i aldıktan sonra Adapazarı’na doğru pedallara bastık. Sapanca tabelasından saparak Maşukiye’ye doğru ilerlemeye başladık.

Hiçbir trafiğe açık yolu bisiklet kullanmak için uygun görmem ama bu yolda özellikle dikkatli olmak gerektiğini belirteyim. Sırası gelmişken bu tür yollarda tek sıra halinde gitmektense iki sıralı ve toplu halde gidildiğinde araçlar sizi sollamak zorunda kaldıkları için daha güvenli oluyor. Aksi takdirde tam dibinizden geçiyorlar ve hiç güvenli olmuyor.

Göçmen kuşlar misali değişmeli olarak Maşukiye’ye ulaştık.

Buradaki bir marketten bazı ihtiyaçlarımızı aldıktan sonra artık rampalara başlıyoruz ve alabalık tesislerinin olduğu yere doğru yola çıkıyoruz. Tesisleri biraz geçtikten sonra Ali Tarık ufak bir kramp sorunu yaşıyor ve ben, Bahadır ve Alper yakında bir lokantada onun problemini halletmeye çalışıyoruz. Bu arada Mayko devam ediyor. Ali kendini iyi hissettiğini söyledikten sonra acımasız yokuşlara kafa tutar gibi Mayko’yu yakalamaya çalışıyoruz, ama Trinkink alanı için döneceğimiz yere geldiğimiz halde Mayko ortalıkta gözükmüyor.

Telefonla arıyoruz ama telefona bir süre ulaşamıyoruz. Bir kaç denemeden sonra Mayko açıyor ve nerdesin diyoruz. Ne dese beğenirsiniz!!!! Ben yayladayım.... ?! Ben şok oluyorum. Nasıl olur diyorum. İyi bir sporcu ama bu kadarı da fazla oluyor...

Mayko’yu hemen aşağıya çağırıyoruz. Hemen yola çıkıyorum diyor ama bekle bekle yok. Gözümüz yollarda kalıyor. En sonunda uçarcasına yanımızdan geçerken bağırarak onu durduruyoruz.

“Bu çıkışta bir yanlışlık var Mayko”, deyip onu sıkıştırınca baklayı ağzından çıkarıyor ve bir kamyoneti durdurup yaylaya kadar onunla çıktığını bize itiraf ediyor. Tabii biz de bu eziklikten kurtulmanın huzuruyla Trinking yolumuza doğru tam takım sapıyoruz. Biraz sonra yol bitiyor ve bisikletlerimizden iniyoruz.

Bahadır buradaki birisini tanıdığını söylüyor ama o kişi orada yok. Bisikletleri başka birisine emanet edip (ortalıkta bıraktık) elbiselerimizi değiştirip yürüyüş moduna geçiyoruz.

Dere içine ulaştığımızdaiçimizi bir huzur kaplıyor ve Mayko her zamanki gibi nasıl buldunuz burayı, çok güzel yer muhabetlerine başlıyor... Kendisi doğa tutkunu birisi olduğu için ortam herhalde en çok onu etkiliyor.

Biraz ilerledikten sonra normal şartlar altında geçişler kapandığı için dönülmesi gereken yerlere geliyoruz. Gençliklerinin verdiği enerji ve macera duygusuyla bana çıkılması pek mantıklı gelmeyen yerleri çıkıyorlar ve gözden kayboluyorlar. Benim önümde de Mayko biraz ters yerlerden çıksa da o da başarıyor ve diğerlerinin arkasından gidiyor. Ben onlara yukarıya çıktıktan sonra gidilebilecek yol varsa haber verin dediğim için biraz bekliyorum ama ne haber var ne ses.

Ben de kendime gaz verip biraz yavaş ama kendime güvenli yöntemler belirleyip çıkıyorum yukarıya ve onların arkasından gidiyorum. Az ilerde hepsini “Vay be, ne güzel yerler!” gibi bir muhabbette yakalıyorum. Tabii burada ben unutulmuş oluyorum. Biraz daha ilerilere birkaç tane küçük şelale geçiyor ve inanılmaz güzel manzaralarla karşılaşıyoruz.

Yosunlu bir yer vardı süper.... küçük bir kanyondayız yukarıdan güneş ışığı sızıyor ve yosunlu yerden gelen su damlaları kristal parçaları gibi parıldayarak üzerimize dökülüyor. İnanılmaz bir görüntü...

Hepimiz çok etkileniyoruz ve hepimizin aklından aynı şeyler geçiyor.... İzmit’te ne yerler varmış... Biz buralara ne kadar geç gelmişiz. İstanbul’dan gelen gezginler genelde İzmit bölgesini bizlerden daha iyi biliyorlar. İzmit’te doğan ve şimdiye kadarki bütün hayatı bu şehirde geçen birisi olarak birazcık utanıyorum.

Ama İzmit’te daha keşfedilecek daha birçok yer olduğunu düşünerek geri dönüş başlıyor.

Dönüşte hemen hemen herkes bir kaykaylı havuz gibi bir yer bulup çılgınca eğlendi. Resimde de hayalet gibi çıkan birisi var kim olduğunu ben de çıkaramadım. Suya kayarak indiği için fotoğraf makinamız hareketli nesneyi bulanık çıkarmış.

Bisikletlerimizin yanına ulaştığımızda bir ohh çekiyoruz... Neden mi? Herkesin eşyaları yerli yerinde diye.

Bu yürüyüş beni bisikletle yukarı çıkmaktan daha çok yordu. Bir hafta bacaklarım ağrıdı. Çünkü sürekli bisiklete bindiğim için doğal olarak yürüyüş biraz kaslarımı bozdu...

Dönüşte Mayko ve Alper işleri olduğu için evlerine bizden biraz önce döndüler. Biz ise çalıştığım şirkete uğrayıp kendimize birer kahve yapıp biraz muhabbet ettikten sonra evlerimize geri dönüyoruz.

Umarım diğer yazılarımda size Kartepe Zirve çıkışı, Aytepe çıkışı, Çenedağı zirve, Çınarlı dere parkuru v.b. yerleri de anlatma fırsatı bulurum.

Not: Geziyi yazın yaptığımız için görülen yerlerin sırasını karıştırdıysam özür dilerim.