20 . Eylül . 2017
Aksaray - Rumelifeneri

Yazar: Mehmet Ali Çetinkale
18.9.2004

Cumartesi saat 14’te işten çıkıp hızlı bir şekilde eve geldim takım elbiseyi çıkarıp kapriyi giyince işte hayat burda başlıyor diye düşündüm. 15.00 civarı 3 arkadaşla Aksaray'daki evimizden Sarıyer'e doğru yola çıktık... Sahil yolundan manzarayı seyrede seyrede Sarıyer’e vardık.

Burda ekibimizin dördüncü elemanı ile buluştuk, kısa bir hoş beşten sonra kendimiz için güzel bir şeyler yapmak için pedallara asıldık. Sarıyer'i bilenler bilir, dik maden yokuşunu tırmanıp yolumuzun üstündeki bir marketten alışverişimizi yaparak yolumuza devam ettik.

Saat 20.00 civarları Rumeli Feneri yolu üzerindeki ormanın içinde yaptığımız uzun süren etüt çalışması sonucu saat 21.00 sularında çadırımızı kurmak için boş bir alan bulduk ve çadırın yanına açtığımız kuyuda küçük bir kamp ateşi yaktık.
Marketten aldığımız erzağı pişirip yedikten sonra köz ateşinde demlediğimiz çaylar çok iyi geldi... Var mı toprak ana gibisi?..

Geceninilerleyen saatlerinde uzakta şehrin üzerinde yapılan havai fişek gösterisi de cırcır böceklerinin o eşsiz melodisiyle birleşince keyfimize keyif kattı doğrusu.

Saat 23.00 gibi, iki arkadaş çadırda iki arkadaş tulumlarda sabahladık. Sabahın ilk ışıklarıyla kalktığımızda, insanın toprak ananın kolların da uyuduğunda yorgunluk nedir bilmediğini anladık...

Saat 8.00 gibi Rumeli Fenerine doğru yola çıkarak, Fener'de bakkaldan aldığımız domates peynirle yıkık bir kalenin burçlarında kahvatımızı yaptık. Daha sonra Marmaracık Koyuna doğru yola çıktık: Marmaracık Koyundan dönüşte ağaçlık bir mesire yerinde öğle yemeğimizi yedik...
Oradan tekrar Fenere döndük. Limanda denize girdik: Sonra da manzarası harika bir çay bahçesinde çaylarımızı yudumlarken hepimiz aynı noktaya ama ayrı ayrı düşüncelerle dalıp gitmiştik.

En azından arada bir de olsa böyle güzellikler yaşamak insana ayrı bir motivasyon sağlıyor...