12 . Aralık . 2017
Her Çarşamba Gecesi Ormanda mıyız?
Belgrad Ormanı'nda Gece Sürüşü

Yazar: Emre Yıldırım
30.9.2004

Gece dingin, gece davetkar. Gece iki teker düşkünlerine hazırdı.
Doğa Belgrad Ormanı'nı bizler için hazırlamıştı sanki... Gece ile orman kol kola vermiş biz fani iki tekercilere güzel zaman geçirtebilmek için çabalayıp duruyorlardı.. Yaşadığımızı varolduğumuzu doyasıya hissettirebilmek için...

Ya havaya ne demeli?
Meteoroloji gurularını utandırmak istermişçesine ortada ne nem, ne rüzgar ne de yağmurun esamesi okunuyordu.

Ortam sessiz, sükun içerisinde.. Bilmiyoruz daha kaç kez bu tür anları yakalayabileceğiz hayatımızda. Adeta zaman bir seferliğine durmuş, yaşamın en güzel anlarından birisi Belgrad Ormanı'nda bizler için hazırlanmıştı.. Hele o trafik sıkışıklığı ve şehir hayatının keşmekeşinden sonra.. İlaç gibi gelmişti bu huzur ortamı...
Yokuş Sonrası Dinlenme Anı

Akşam saat 20.30 sularında ormanın hemen kıyısında son hazırlıklarımızı yapıyoruz. Işıklarımızı ve pillerimizi kontrol etmek en başta yapmamız gerekenlerden.
O da ne ileriden uzaylılara nazire yaparcasına farklı açılardan farklı güçlerde ışık saçan tanımlanamayan bir cisim yaklaşıyor... Hakan Yazman olsa gerek bu, piyasadaki tüm lambaları almış takmış orasına burasına... Kaskından gidonundan her yerinden ışıklar saçarak üzerimize doğru geliyor.

Diğer arkadaşlarla birlikte kısa tanışma safhamızı atlattıktan sonra hemen selelerimizin üzerine geçiyoruz. İki tekerlerimiz ile ormanı yeniden keşfe çıkmak üzere. Yüzlerce kez geçtiğimiz patikaları arkadaşlarımıza tanıtırken, gece sürüşlerine özgü o "ilk kez buradan geçiyorum herhalde" hissi yeniden ve hızla tüm benliğimizi dolduruyor.
 Hakan

Tempomuz alışık olduğumuz hızın oldukça altında. Bu kez iki üç kişi değil 7 kişiyiz hem de farklı hızlara alışık farklı tecrübelerdeyiz her birimiz.

Kural 1: Bu tür sürüşlerde grubun en yavaşının hızını ve kapasitesini dikkate alarak sürüş yapılmalıdır. Biz de öyle yapıyoruz. Patikada ilerledikçe herkes birbirini uyarmayı öğrenmeye başlıyor.

"Dikkat edin sağda dal var!"

"Çamuuur.. Ortada çamur var!.."

"Aghh.. Sağdan devam edin abi odunmuş!.."

Kilometreler geçildikçe iyice alışıyoruz patikaların ve gecenin ritmine. Herkes birbirinin ışığından yararlanıyor. Çok yüksek hızlara çıkılmadığı sürece ışıklarımız oldukça yeterli. Kafa lambası olanların görüş alanı biraz daha fazla oluyor tabii.

Bende de Opticube HL-EL-400 var. Son bir haftadır sürekli kullanıyorum. Özellikle şehir içerisinde olmak üzere oldukça kullanışlı ve yararlı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hava şartlarından etkilenmeden hemen her yere takılması oldukça pratik, hafif ve bir o kadar da teknolojik özel bir bisiklet lambası. 3 ince kalem pille çalışıyor ve hem flaşör hem de sürekli ışık modu bulunuyor. 3
Cateye Opticube HL-EL 400
İnce kalem pille birlikte toplam ağırlığı sadece 78 gram. 15 saat sürekli modda ve 160 saat flaşör modunda yanma kapasitesine sahip. İster kaskınıza ister gidonunuza takın. Led'li lambalardan beklenebilecek en iyi performanslardan birini sergiliyor.

Hızlı inişler ve dolambaçlı hızlı patika geçişleri dışında oldukça yeterli bir aydınlatma sağlıyor bu "minik dev lamba". Eğer bir tane gidonda bir tane de kaskınıza takabilirseniz o zaman çok daha etkin bir kullanım sağlanabiliyor. Şehir içerisinde ise geneldeşöyle konuşmalar duyuyorum özellikle hala iki tekerlere karşı ilgileri doruk noktalarında gezen veletlerden... "Anne bak gördün mü nasıl da yanıyor ışığı!.." Ya da büyüklerinin arkasına doğru seyirterek "Baba nedir o yanıp yanıp sönen şey gördün mü?.." Bu konuda bir test yazımız olacak ama lafı gelmişken bahsetmeden geçelim istemedik doğrusu...

Ormanın içlerine doğru yolumuza ince bir patikadan devam ediyoruz. Takip ettiğimiz rota, ormanın ana giriş noktasından sağdan ilerlendiğinde, Valide Sultan Bendinin hemen kenarından yukarılara çıktıktan sonra ormanı baştan başa sırttan kesen birbirine bağlanan bir patikalar serisinden ibaret. Son zamanlarda sürekli bu bölgeyi dolaşıyoruz Alptekin'le... Eğer temponuz yüksek ve uyumluysa, gece sürüşünde yaşanılan adrenalinin haddi hesabı yok.

Derin karanlığın yoğun sessizliğini, hızlı nefes alıp verişlerimiz, fren seslerimiz ve arasıra çıkan heyecan haykırışlarımızla delip geçiyoruz. Patika bir iniyor bir çıkıyor. Çıkışlarda grup birbirine yaklaşırken, inişlerde nispeten hızlanıp araları boş tutuyoruz. Aniden durulması ya da "düşülmesi" gerektiğinde arkadan gelenlerin geçiş payı olsun diye...

Ara birkaç noktada mola verip sayım yapıyoruz. Grubun başında Alptekin sonunda da ben olunca zaten eksilme şansımız bulunmuyor.

Dolunay gökyüzünde dans ediyor adeta hafif hafif geçen bulutlarla. Seyrine doyum olmuyor doğrusu özellikle ormanın seyrekleştiği noktalarda bir görünüp bir kayboluyor bizimle saklambaç oynamak istermiş gibi hem kaçıyor hem de eşlik ediyor.

Sonunda sırt geçişini tamamlıyor ve balık çiftliği yolundan geçerek sağa üst toprak yola dönüyoruz. Artık yolun teknik geçişini tamamladık. Herkes kendi temposunda ilerliyor. Güzel bir muhabbet de alıp başını gidiyor tabii. Hayattan, iki tekerlerden, varolmanın dayanılmaz hafifliğinden (ve bazen de ağırlığından) bahsediyoruz. Molalarda resimler çekiliyor hatta sürüş esnasında bile.. Alptekin sağolsun yaratıcı görsel uzmanımız deklanşöre basıyor yetersiz ışık ortamında.

Üst toprak yola çıktığımızda biraz yükleniyoruz pedallara bu kez ben en öndeyim, Alptekin ise arkayı topluyor. Yeniden orman içerisine saptığımızda yaklaşık 2 kilometrelik hızlı bir iniş sonrası sonunda orman girişine dönüyoruz yeniden. Asfalt yoldan ilerlerken araçlar ile karşılaşıyoruz. Hemen Opticube'lerimizi (Hakan'da da bulunuyor) flaşör moduna geçiriyoruz. Görülmememiz artık neredeyse imkansız. Hatta araçlar da selektör yapıyorlar karşıdan bizlere...

Saat 22.00 suları ve yaklaşık 1.5 saattir orman içerisinde gezindiğimizi farkediyoruz.

Yorgunluktan öte bir rahatlama hissi hakim hepimizde. Bisikletlerimiz üzerinde geçirdiğimiz bu huzurlu sürüşün ardından, yüzlerden okuduğum ortak duygu, karanlık ormanın verdiği o ilk başlardaki tedirginliğin yerini olgunlaşmış bir özgüven ile birlikte "bir daha ne zaman yeniden gece süreceğiz" noktasına gelinmiş olması.

MTBTR olarak katılan bir kaç arkadaşımızın da olsa bu güzel duyguları yaşamasına yardım edebilmiş olmak inanın bizler için en büyük mutluluk kaynağı... MTBTR'nin temel varoluş nedeni de bu değil mi zaten. Bilgiyi, tecrübeyi, dostluğu paylaşmak iki teker özelinde...

Gelecek gece sürüşlerimizde daha da büyük katılımların olması dileklerimizle.