25 . Kasım . 2017
Herkes Bir Kez Çıkmalı

Yazar: Doğuş Çabakçor
30.9.2004

Cumartesi sabahı 09:30’da başlayan yolculuk, saat 12 civarında Bursa’ya varmamızla sürüyordu. Birkaç eksiğimizi de giderdikten sonra Uludağ’a tırmanmaya başladık. Hava mükemmeldi, tam spor havası; ne soğuk ne sıcak. Önceden konuştuğumuz üzere Bursa ekibi (Yakup Bey ve grubu) saat 11’de Uludağ milli parkta bizleri bekliyordu.
Zorlu çıkışlar

1,5 saatlik gecikmeyle yanlarına vardık. İlk parkuru bize gösterdiler, zorlayıcı ve yıpratıcı bir parkurdu. Yani bir XC parkurunda ne olması gerekirsa hepsi vardı. E tabi ilk turda zorlandık hepimiz, daha sonraki turlarda durumu toparladık. Bir sonraki parkur Doğa Otel’de geçen yıl düzenlenen yarışın parkuruydu. Bu yarışa katılmama rağmen parkuru unutmuşum. Yine Bursa ekibiyle bir tur atarak hem parkuru hatırladım hem de yavaş yavaş ısındık. Daha sonra Bursa ekibi evlerine geri döndü, bizler de parkurun keyfini sürdük tabi.
Dar patikalar

Hava müthiş, doğa müthiş, hiç bir sorun yok, daha ne isteyebilirdik ki?
3 turdan sonra biraz sıkılmış olmalıyız ki milli parktaki parkura geri döndük. Birkaç turdan sonra anladık ki -ben, Atilla Abi ve Özkan- zorlanıyoruz, otele geri döndük. Ne de olsa ertesi gün zirve turu vardı, kendimizi fazla zorlarsak ertesi gün ne kadar güçlük çekeceğimizin farkındaydık. Otele geri döndük, duşumuzu aldık, yemeğimizi yedik ve şömine başında yerlerimizi aldık. Uludağ’ın soğuk gecesine karşın şömine ilaç gibi gelmişti, içimiz ısındı. Atilla Abi’ler okey oynadı, biz laptop başında eski yarış ve turların fotoğraflarına baktık. Özkan ile ben fazla dayanamadık, 20:30 gibi yattık. Cenk ve Mustafa 00:30 gibi yatmışlar..

Ertesi gün buluşma saatimiz yine 11:00 idi. Ben ve Özkan –erken yatmamıza rağmen- en geç kalkanlardık. Saat 10:10 gibi kahvaltıya oturduk, daha sonra hazırlıklar tamamlandı, lastikler değişti, sular dolduruldu ve Gürsel Abi’lerin yanına, Uludağ oteller bölgesine çıkıldı.
Oteller bölgesinde ilk buluşma
Beklediğimizden kalabalık olmuştuk, 26 kişiydik!!! Tabi bu artışın sebebi Bursa’dan gelen yaklaşık 7-8 kişilik ekipti. Toplu fotoğraflar çekildi, herkes merhabalaştı ve yola koyulduk. Yakup Bey sağolsun yine gelmişti; onu takip ederek zirve yolunu tırmanmaya başladık.
26 kişilik grup yola çıkıyor

İlk başlarda koloni halinde giden 26 kişi birden bire 4-5 gruba bölündü tabi, herkesin performansı birbirinden farklı. En önde; Gürsel, Tolga, Burak, Mustafa, Cenk, Yakup. Yaklaşık 8 dakika gerisinden ben ve Özkan.. İlk mola yerine vardığımızda hava bayağa kapamıştı. Bu sebepten zirveye çıkmayı erteledik, yağışa yakalanırsak kötü olabilirdi. Tırmandığımız yolu bu sefer “kaptırarak” geri döndük. Yolda bir gram asfalt yok, tamamen taşlarla örtülü ve toprak bir yol. Yüksek hızlarda çok tehlikeli olabilecek bu yolu tahminen 10-15 dakikada indik. Gerçekten zevkli bir iniş olmuştu..

Oteller bölgesine geri dönerken yağmurda başlamıştı artık...
Grup yeniden birarada

Daha turun tadı çıkmamıştı, ne de olsa yaptığımız kilometre daha 15-20’lerdeydi. Bu sefer yine Yakup Bey ve grubu eşliğinde, Sarıalan’dan Doğa Otel’e, Doğa Otel’den milli park girişine uzanan parkuru takip ederek müthiş bir sürüş yaptık. Asfalt yol kullanmadık,tamamen ormandan. Bu sırada Özkan’ı kaybettik, ilk molada durduğumuzda farkına varabildik. Buddy kuralı uygulanıyordu ve benim buddy’im Özkan olduğu için tabi doğal olarak hemen farkına vardım. Hep birlikte ormana doğru seslendik, 4-5 kez aradık ama nafile.. Telefondan rüzgar sesi geliyor, düşündük ki: ormanda kaybolunca asfalt yola çıkıp basıp gitti.
Dar patikalar

Rüzgar sesi geri dönüp Özkan’ı aramamamıza sebep oldu. Yaklaşık yarım saatlik bekleyişin ardından jandarmanın şunları söylemesiyle turumuz devam etti: 25 dakika evvel, sarı şeritli lastikli (conti explorer), uzun boylu ve siyah bisikleti bir arkadaş burdan geçti. Özkan’ı birebir tanımlıyordu bu anlatım, bu yüzden biz de turumuza devam ettik. Yakup Bey ve grubunun bir kısmı aceleleri olduğundan asfalt yoldan Bursa’ya döndüler. Bizimle kalan 3 arkadaş ile birlikte toplam 9 kişi olarak, milli parktan Bursa’ya,toplam 22 km’yi orman içinden, patika yollardan inmeye başladık. Yolun en başları çok tehlikeliydi, sağ tarafımız uçurum ve en küçük hata pahalıya patlayabilirdi. Buraları dikkatlice geçtikten sonra esas yerlere geldik. Burayı nasıl anlatacağım bilmiyorum çünkü kelimeler yetersiz kalacak buna eminim.
Patikalarda teknik geçişler

Bir ekip bu kadar mı birbirine yakın olur? Hiç kimse arkada kalmadan, ortalama 45km süratle, tamamen toprak/taş yoldan indik. Herkesin arasında 20cm aralık, ve 45 km sürat!! Kimse yolu göremiyor, herkes öncekinin gittiği yoldan hiç durmadan gidiyor ve virajlar, kayışlar...

Zaten yağmur yüzünden taşlar kaygan.. Müthişti, tek kelimeyle MÜTHİŞ!!
Bu inişin ortalarına doğru fren pabuçlarım bitti. Evet tamamen bitti, pabuçların içindeki alüminyum artık jantımı çizmeye başladı, kamyon freni gibi garip sesler çıkarıyorlardı. E tabi ister istemez yavaşlamak zorunda kaldım. Bir yerde frenim tutmadığı için duramadım ve düştüm. Neyse ki taşların olmadığı bir yere düştüğümden birşey olmadı, yola devam ettik. 5 dakika sonra ikinci bir düşüş.. Bu sefer çukura girip çıkamama durumu...

Bisiklet üzerinden attı. Taytımda ufak yırtıklar, vücudumda çizikler.. Bunu da atlattık neyse ki.. Hemen sonra lastiğim patladı. Kısacası bu grup benden çok çekti. Her molada fotoğraflar çekildi, ve tabi ki parkurun mükemmeliğiydi tüm gün konuştuğumuz... Daha sonra başka bir arkadaşın 2 kez lastiği patladı, ufak molalar.. Tabi artık benim frenler hiç tutmaz olmuştu, bu yüzden bir hayli yavaşlamak zorunda kaldım, bu andan sonra iniş benim için tam bir çile olmuştu. Son olarak bir arkadaşın jantının fazla ısınmasından dolayı lastiği patladı. İniş boyunca hep fren kullandık, bir an bile ellerimizi çekemedik. Neyse, sapasağlam Bursa’ya geldik.. Herkes için müthiş bir deneyimdi. Herkes keyif almıştı, müthişti.. Bursa’ya vardığımızda halen Özkan’dan haber yoktu, jandarmaya haber verildi, bizler yukarı çıkıp aramalara yardım etmeye hazırlanırken Özkan’dan haber geldi, iyiymiş, gerek kalmadı..

İstanbul’a geri döndük..

Bir dahaki sefere herkesi bekliyorum, gerçekten çok eğitici bir biniş oldu. Uludağ’ın o mükemmel doğası bizleri yeniden bekliyor..