24 . Kasım . 2017
Soğucak Yaylası / 6-7 Kasım 2004

Yazar: Fatih Buzgan
12.12.2004

6 Kasım (2004) sabahı Soğucak gezimizi yapmak için Haydarpaşa garında Cem'le buluştuk. Bisikletlerimizi trene koyduk, Kerim'i de Maltepe istasyonundan aldık, bindiğimiz Adapazarı treninde bisikletlerden de 1 milyon ücret alıyorlar aklınızda olsun, hatta çoğu görevli 2 istiyor da, bir defa 1 i duyduk fazla verir miyiz!
sapanca sokaklarında garip bir insan

Adapazarı treniyle Sapanca istasyonuna vardığımızda iniyoruz, dışarıda sıcak ve güneşli bir hava bizi karşılıyor, hevesimiz daha da arttı.Sapanca merkezinden bir iki ufak yiyecek ihtiyacı karşılandıktan sonra yola devam. Soğucak Yaylası'na ayrılan ilk yol asfalt ve hafif bir eğim var, yolun iki tarafı da sürekli ağaçlı bahçelerle doluydu. Nihayet Soğucak Yaylası'na 13 km yazan tabelayı gördüğümüz yerden sapıyoruz, ama ne sapma.Deli bir yokuş, hem de zemin aşırı sert toprak ve sivri taşlar, kırık küçük kayalarla sürekli tırmanışa başlıyoruz.

yaylaya ilk çıkış

Sırtında en çok yükü taşıyan Kerim arkadaşım haliyle bu deli yokuşta bisikletinden inmek zorunda kalıyor ama yükü de öyle böyle değil, dağcıların kullandığı şu bilmem kaç litre olan çantalardan ayrıca bisikletinde de büyük bir uyku tulumu ve matı da var.Ama ben yine de onu bisikletinden inmişken basıyorum deklanşöre.Yerler kaygan ve hafif bir çamur var, buraya güneş hiç düşmüyor gibi.

çeşmenin karşısında ilk mola

Bu ilk deli rampadan sonra yol sürekli sağlı sollu çıkışlarla devam ediyor ama bundan sonraki zemin kuru çünkü güneş alıyor ama yine de aralarda sivri taşlar ve sert çukurlar mevcut. Tırmanmaya devam ediyoruz, hava soğumasına rağmen, biz yüklü şekilde sürekli tırmandığımız için terlemeye başladık, 13 km tabelasından bir süre sonra sol tarafta bir çeşme var. Orada durup mataralarımızı doldurup trende de bir şey yemediğimiz için ufak bir yiyecek atıştırması yapılıyor. Kerim'in ikram ettiği kuru üzüm bize yolda enerji olarak geri dönecek.

robocop ormanda

Yola devam, aslında yola değil de sürekli tırmanışa devam da denilebilir, çünkü yokuş hiç bitmiyor, sanırım yolun %90'ı tırmanmayla geçti. Ama yükseldikçe manzara çok güzel olmaya başlıyor, yolda sadece bir iki sefer birkaç araç görüyoruz. Aralarda durup dinlendik, birbirimizi bekledik ve fotoğraflar çektik, Kerim'in lastiğinde çok küçük patlak varmış, arada hava basıp devam ediyoruz.

çeşmenin karşısında ilk mola

Ve sonunda yaylaya ulaştık, mükemmel bir görüntü, yeşil çimenlerle bezenmiş tepecikler, ortada bir dağ evi, toprak patika yolları ve sonbaharın simgesi dökülmüş kuru kahve - kırmızı tonlarındaki yapraklar...

cem kerim fonda manzara

Tren istasyonundan yaylaya 20 - 21 km ise, yayla yolu da 15 km sanırım, 2 saat 20 dakika pedal çevirme süresiyle yaylaya ulaştık.

yayla hatırası

Önce biraz keşif tarzı bisikletle bir tur atıyoruz yaylada, yüksek bir tepeye hemen çıkıp inmek istiyorum oradan. Çıkışı zor olan tepenin inişi de bir o kadar zevkli oluyor, inişinde birkaç küçük tümsek aklıma kros bisiklet yarışlarını getiriyor. O tepeden inişte 55,5 km'ye çıkmışım, tahmini 50 - 60 metre mesafe için iyi birhız.

çadırlarımız

Gece soğuk geçeceği için birkaç ağacın bir arada bulunduğu zemininin de düz ve sadece yapraklı olduğu bir yere çadırlarımızı kuruyoruz.Akşam ateş yakmak için çok miktarda dal ve kuru otlar topladık. Kerim çaydanlığını yaktığımız ateşe koydu, Cem yiyecekleri çıkardı, kupalarımıza sıcak suyu doldurup hazır çorba içtik, şişlere geçirdiğimiz sucukları ateşe verdik, odun ateşinde de sucuk ekmek bir başka güzel oluyor.
cem kerim yaylada keşif
Cem'in ilk defa denediği soya eti pek de keyif vermiyor, ağzımızın tadı bozulunca çorba ve çaylara devam, Kerim'in getirdiği Avusturyalıların punch dediği bitki çayı yaylanın soğuk ortamında içimizi ısıtıyor. Ben de yemeğe bisküvi ve küçük çikolatalarımla tatlı sponsorluğunu ele geçiriyorum.

teknoloji üssü

Hava o kadar soğuk ki, ateş başında otururken ateşin aksinde olan sırtımız donuyor, arada bir piliç çevirme gibi döne döne her yerimizi sıcak tutmaya çalıştık ve alev ne kadar azalırsa o kadar yetersiz kalıyor sık sık kesik ağaçları ateşe atmamız gerekti.

fatih cem ısınıyor

Benim matım olmadığı için gece baya üşüdüm, ilk defa uyku tulumumun içinde başımda kulaklarımı da örten bere, üstümde boğazlı iç giyim, üstüne uzun kollu sweat shirt üstüne bir polar elbise, ellerimde yün eldivenlerle bile üşüdüm, gece en sonunda ayaklarıma naylon geçirdim, biraz daha iyi oldu ama yerden alınan soğuğa karşı mat gerçekten iyi bir araç.

cem kerim ocakbaşı restoranda

Sabah tüfek sesleriyle uyandık, çünkü avlananlar vardı, biz de uyanıp tekrar ateş yaktık ve kahvaltımızı yaptık, Kerim'in patlak lastiğini değiştirdik, Çadırları, eşyaları ve çantaları toplayıp kuytu bir yere bıraktık keyifle yüksüz dolaşmak için. Kartepe'ye gitmeye niyetlendik fakat ormanda farklı yollara girdiğimizden orman gezisi yapmış olduk, ama gerçekten bu bize yetti, sürekli kuru yapraklar üzerinde iniş çıkışlarla dolandık, zemin kuru toprak fakat bazı güneş almayan (yada az alan) yerlerde küçük gölcükler oluşmuş. Etraflarından geçerek ilerledik, buraya gitmek isteyen olursa mutlaka geçtiği yerlere belirleyici işaretler koymalı, çünkü biz dönerken birkaç defa nereden geçtiğimiz şaşırıp yanlış yollara girdik.

yayla evi

Bu gezimizden sonra kamp yerimize dönüp eşyalarımızı topladık ve dönmeye başladık, yani artık önümüzde 18 - 20 km sadece iniş var. Hava yavaş yavaş kararmaya başlıyordu ve biz yüklü olmamıza rağmen hem trene yetişmek hem de zevk alabilmek için en düşük 20 - 25 en fazla 50 km hızla Soğucak Yaylası'ndan indik. İnişimiz tahmini olarak yarım saat, 40 dakika sürdü. Ellerimiz sert ve bozuk zeminde küçük ve sivri taşlı yollarda hızla ve sürekli indiğimiz için çok acıdı, neredeyse ellerimi bırakacaktım bir ara.

yaylada deli iniş

Toprak zemin bittikten sonra da asfaltta da iniş vardı, çok zevkli bir tur olmuştu, bu turda her türlü dostane yaklaşımla bu turu zevkli kılan, o anları unutulmaz ve eşsiz kılan Cem ve Kerim arkadaşlarıma çok teşekkürler.

cem ustadan ağaç kovuğunda sosis haşlama