23 . Eylül . 2017
SALOMON Adventure Race - Taşdelen

Yazar: Alptekin Başkır
15.1.2005

9 Ocak pazar sabahı partnerim Murat Dündar ile buluşup yarışın yapılacağı yere doğru hareket ettik. 3 aylık oğlum ve eşim Ayşin'de bize destek vermek için yanımızda idiler. Yarışın başlangıç yeri olan İstanbul’un Anadolu yakasındaki Taşdelen mesire yerine geldiğimizde hemen hemen herkes yarış öncesi hazırlıklarına başlamıştı. Simalar neredeyse hepsi tanıdık. Okulu yeni açılmış çocuklar gibi hasret gideriyoruz. Ne güzel artık macera yarışlarının da bir yarışçı kitlesi oluşmuş demek.

Hazırlık Aşaması

5 saatlik bir antrenman yarışı olacağını düşünerek yanımıza her yarım saate 1 tane severek yediğim top kek ve çikolataları aldık. Bunun yanında biraz incir ve bir tane muzumuz var. Murat’ta 2, bende de 1 litre su ile yarışa başlayacağız. Nede olsa kış mevsimi olduğu için nispeten çok fazla suya ihtiyaç duymayacağız.

Bunların yanında bisiklet için yedek lastik ve yardımcı aparatlarımız var. Küçük bir ilk yardım çantamız, yedek pillerimiz ile kafa fenerimizi de çantamıza koyuyoruz. Kanoya binerken çantalarımızın ıslanmaması için büyük boy çöp poşetini Drybag yerine yanımıza alıyoruz.

Hava sıcaklığı 13-14 derece. İstanbul için mevsim normallerinin üzerinde bir sıcaklık. Bu sebeple kıyafetlerimiz çok kalın değil. İçime North Face termal içlik, üzerine Nike’ın ince koşu polarını giydim. Altıma ise uzun tayt. Kısa bir yarış olduğu için üst değiştirmenin zaman kaybettireceğini düşünerek petli tayt giymedim. Ayağımda Salomon’un SX pro koşu ayakkabılarım var. Çantama birde yamurluk alıyorum.

Starta çok az bir süre kala 1/25.000 ‘lik haritalarımız dağıtılıyor. 9 tane CP ( Kontrol noktası) var. Yarışın ilk 6 noktasına dağ bisikleti ile gideceğiz. Burada bisikletleri bırakıp 6. noktadan 7. noktaya trekking yapılacak. 7. nokta 375 rakımlı bir tepenin zirvesinde. Oradan tekrar gölün kenarına inerek kano ile 2,5 km ilerideki 7. noktaya geri dönüp bisikletleri bıraktığımız yerden alacak, start noktasına döneceğiz.

Yarışın organizasyonunu daha Colesium Trophy'ler ve son olarak da Gillette Mach3 Turbo Outdoor Challenge organizasyonlarından tanıdığımız Rower Sport’tan Ali Rıza yarışla ilgili açıklamayı yapıyor. Daha öncesi belirtilen 5 saat sınırlaması hafta içi yağan yağış nedeniyle 6 saate çıkarılıp, parkurda da bazı kısaltmalar yapılmış.

Yarış Başlıyor

Start veriliyor, yaklaşık 50 yarışmacı birbiri ardı sıra ilerlemeye başlıyoruz. İlk nokta yol üzerinde haritaya alışmak zaman alıyor. Tek günlük bir yarış olduğu için diğer yarışmacılardan kopmak zor açıkçası; şu ana kadar 2 ana grup halinde devam ediyoruz. 1. CP geldiğimizde 1. olan grupla aramızda 15dk gibi bir zaman farkı var. Böyle bir yarış için çok fazla sayılmaz.

2. nokta biraz gerimizde olmalı. İndiğimiz rampayı çıkarak devam ediyoruz. Arazi ormanlık ve engebeli. Ulaşım için açılan yollar dışında orman yangın yolları var. 2. nokta harita üzerinde bu yangın yollarının birleşim noktasında gözüküyor. İlk zaman kaybımızı burada yaşıyoruz. Çünkü haritada gözüken birbirine paralel 4 yangın yolunun ilkinde olması gereken hedef yerinde yok! Olması gereken noktaya her yönden yaklaşarak teyit etmeye çalışıyoruz. En sonunda sinir olup Ali Rıza’yı arıyoruz. Nokta yer yarılıp içine girmiş diyoruz, sonra motorize bir ekip yanımıza geliyor, Haritanın 97 yılında yapıldığını ve yeni yangın yolları açıldığı söyleniyor. Tabi bu durumu kurtarmıyor çünkü hedefharitada belirtilen yerde bulunmuyor! Yaklaşık 1 saat gerideyiz artık.

3. noktaya doğru hareket ediyoruz. Bir süre yoldan gittikten sonra yangın yoluna girerek zaman zaman süremediğimiz bisikletleri omzumuzda taşıyarak 3. noktaya varıyoruz. 4. noktaya gitmek için geldiğimiz yangın yolunu tekrar geri gitmemiz gerekiyor. Kullandığım lastik bu zemin için çok dişli. Bu nedenle acayip çamur biriktiriyor. Öyle ki tekerlekler kitleniyor.

4. nokta bir tepenin üzerinde, çok çabuk varıyoruz.

5. noktayı bulmamız kolay oluyor. 5. nokta yarışın başlama noktasıyla aynı yerde. Şimdi 5'ten 6'ya uzunca bir yolumuz var. Paşaköy’e gidiyoruz.

6. noktaya yakın Paşaköy’ün içine girip haritada gözüken tek yola yöneliyoruz. Köy içinde biraz gittikten sonra girdiğimiz yol bir evin dibinde bitiyor. Geri dönüyoruz. Aldığımız bir tavsiye üzerine baraj girişine doğru gidip seviyesi düşen gölün kenarında oluşan patikadan 6. noktaya varmak. Haritaya göre 1.5 km kuş uçuşu mesafe gibi gözüküyor. Patikaya girip yürümeye başlayınca kötü bir seçim yaptığımızı anlıyoruz. Yapacak bir şey yok. Bu mesafeyi kötü bir zeminde omzumuzda bisikletlerle yürümek zorunda kalıyoruz.

6. noktaya gelip bisikletleri ve kasklarımızı burada bırakıp 7. noktaya doğru hareket ediyoruz. Uzaktan gideceğimiz tepe gözüküyor. Haritaya göre bir yola çıkmamız gerekiyor. Arazi çalılık olduğu için ilerlemek çok zor. Bacaklarımız çizik ve morluklarla dolu bir şekilde çıkmayı planladığımız yola varıyoruz.

Tepenin eteğine geldiğimiz en üst noktasına dik açılmış yangın yolundan giriyoruz. Diklik yüzünden yer yer neredeyse ellerimizi de kullanarak tırmanıyoruz. 7. nokta zirvede. Terliyiz ve acayip rüzgar var. Hemen haritadan 8. noktaya bakarak koşmaya başlıyoruz.

7. Noktaya Gidiş Sırasında
8. nokta göl kenarında. Kanolar bizi bekliyor. Hava kararmak üzere. Kanolara binip sakin gölün üzerinde kürek çekiyoruz.

9. noktaya vardığımızda hava iyice kararıyor. Karaya çıkıp kafa lambalarımızı yakıyoruz. Aynı zamanda bisikletlerimizi bıraktığımız noktadayız.

Bu noktada bir tercih yapmalıyız. Hava karardığı için ya gelirken kullandığımız göl kenarını kullanacağız ya da gelirken düşündüğümüz ilk yolu tercih edeceğiz. Bildiğimiz yolu seçip bisikletlerimiz omzumuza alarak gece karanlığında Paşaköy’e gidiyoruz.

Bu arada suyumuzda bittiği için baraj kenarındaki çeşmeden su alıp, finişe doğru yola çıkıyoruz.

5 saatlik diye belirtilen yarışı partnerimle 9:15 dakika da 11. olarak bitiriyoruz. Sanırım yarışı hazırlarken zamanlama konusunda ciddi bir planlama hatası yapılmış. Birinci olan takımın 7 saatte bitirebilmiş olması bunun en açık kanıtı.

Bedenlerimiz yorgun ama içimizde bitirebilmiş olmamın sevinci var. Hemen üzerimizi değiştirip 30 Ocaktaki yarışta görüşmek dileklerimizle Taşdelen’den ayrılıyoruz.

Yarışı Bitiren 12 Takım

NEVAL GÖRDÜK - MEHMET UZUNYOL 09:17:00

Yarış Dünyasından

Torku'nun Eski Antrenörü Lionel Marie ile Röportaj
Geçtiğimiz Aralık ortasında Torku Şekerspor'un eski antrenörü Lionel Marie ile IAM'a geçmesinden sonra bir röportaj yaptık. ... Devamı » » »

Lionel Marie - Biraz Daha Zaman...
Aşağıdaki satırları bu yazı dizisine başlamadan önce bir girizgah olarak yazmayı düşündüm, sonra yazılanların önüne geçmesi, ko ...

Mehmet Şafakçı - Ağlasak da, Gülsek de Beraber
Hayatımın ilk yıllarını Ankara'da geçirirken, 80'lerin başında 4 yaşında Anıttepe 100. Yıl Yüzme Havuzu'na başladım, Ring kulüb ...

May.15 Ahmet Örken - Çumra'dan Cavendis...
May.15 TUR2015 - Start Alanı Nasıl Kuru...
May.15 TUR2015 - Yarışta Bir Gün Nasıl ...
May.15 TUR2015 - Kürsü Formaları Nasıl ...
Nis.15 TUR2015 - Etap Biterken Foto Fin...
Mar.15 2015'te Milli Takım - Aziz Sırna...
Auğ.14 Semra Yetiş ve Erkan Sakallıoğlu...
Şub.14 Mustafa Önder Atik ile Samsun'da...
Ksm.13 Yol Bisikletinde Köklü Değişikli...
Ksm.13 Saat Rekoru Kırılacak mı?
Eyl.13 UCI Başkanlık Seçimleri
Eyl.13 Vuelta Üçüncü Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İkinci Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İlk Hafta Top 5
Auğ.13 Dünya Masterlar Şampiyonası Fina...
Tem.13 100. Fransa Turu, Üçüncü Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İkinci Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İlk Hafta, Top...
May.13 TUR2013: Doping (?), Yarışın Gel...
Nis.13 Türkiye Bisiklet Turu: Takımlard...
Şub.13 Torku Şeker Spor'un Yabancı Peda...