11 . Aralık . 2017
Salomon Winter Section Yarışı

Yazar: Milhan Dalgıç
3.3.2005

Yaklaşık 2,5 saatlik bir otobüs yolculuğundan sonra Cumartesi 08.00 dolayında Kartepe Green Park otele geldik. Bu benim buraya ilk gelişimdi. Otobüs ile zirveye çıkarken gözüm hep yollardaydı. Yolda ne kadar kar var, zemin nasıl yokuşlar ne kadar dik? Nede olsa yarış esnasında buralardan geçmemiz gerekecek diye düşünüyordum. Birkaç gündür esen lodos yüzünden yolda kar kalmamış ancak yoldışı yaklaşık 1 mt karla kaplıydı.
Otobüsten eşyalarımızı indirip hemen lobide yarış kıyafetlerimizi giydik. Hava soğuk, rüzgarlı ve sisliydi. Bisiklet ve kamp eşyalarımızı organizasyona teslim ettikten sonra otelin biraz altındaki Cafe'ye yarış bilgilerini ve haritalarımızı almak üzere liftlerle indik.
Ali Rıza önce hedikleri dağıtıp nasıl kullanılacağını gösterdi. Daha sonra yarış ile ilgili detaylı bir bilgi verdi ve ardından haritaları dağıttı. Haritalar renkli ve 1:25 000'di. Start verilmeden önce yaklaşık yarım saat haritaları inceleme ve rotamızı çizme fırsatımız oldu. Yarışın başlamasına az bir zaman kalmıştı hemen hedikleri alıp başlangıç noktasındaki yerimizi aldık. Liftlerin hemen altından karla kaplı bir zeminde dik bir çıkışla yarış başlayacaktı.

START , 10.00
Rakım : 1120 m

Kısa bir süre ısındıktan sonra 10.00'da start verildi.
Start ile beraber birkaç takım hemen ön taraflarda yerini aldı hızlı sayılabilecek bir tempoda tırmanıyorduk. Zirveye doğru yavaş yavaş takımlar arasındaki güce göre kopmalar başladı. Sis e rağmen 1. kontrol noktasını fazla zorlanmadan bulduk. Gelen ikinci takımdık.

CP1 , 10.25
Rakım : 1620 m

CP1den hemen ayrıldıktan sonra biraz alçalıp bir yola indik bu yolun kenarındaki çok dik yamaçtan aşağıya doğru kestirmemiz gerekiyordu fakat yoldan tahminimizde daha fazla aşağıya inmiştik. Hemen geri döndük bu arada diğer takımlar da bize doğru geliyordu. Hemen her takım bu arada bir karmaşa yaşadı. Refik Abi diğerlerine aldırmadan dik bir noktadan aşağı doğru inmeye başladı arkasından da ben. Arkamızdaki takımların hiçbiri bu yolu tercih etmedi. Bol karda temkinli bir şekilde iniyorduk hediklerle iniş pek de kolay değildi koşmak istediğimiz zaman hedikler kara çok batıyor ve ayağımızı kardan çıkartırken düşüyorduk.
Refik Abi'nin ilk yüzüstü düşüşü çok komikti ona gülerken birkaç dakika sonra aynı şekilde ben düştüm. Devamlı iniyorduk çok iyi bir rota ile artık karların iyice azaldığı bir yerde hedikleri çıkarıp botlarla yol almaya başladık. Biraz önümüzde bir takım daha vardı. CP2 yeni bir tepenin üzerindeydi. Tepeye varırken esen lodostan yıkılmamaya çalışıyorduk. Kısa bir tırmanmadan sonra oraya 15' farkla 2. takım olarak ulaştık.

CP2 , 11.50
Rakım : 1122 m

Hiç vakit kaybetmeden yola koyulduk. Refik Abi gerçekten çok iyi navigasyon yapıyordu. Ancak indiğimiz iki - üç yamaçta yuvarlanmamak için tutunacak kök bulmakta dahi zorlandık. CP3'e doğru hatalı navigasyon yaptıkları için önümüzdeki Mustafa-Evren'i yakaladık. Bir müddet beraber gittik, fakat çok güçlüydüler onların koşu temposu bizimkinden hızlıydı.

CP3 , 12.30
Rakım : 488 m

CP3'ü de geçtikten sonra bir ara yine bir kestirme yapıp onların onlarla birleştik ama bizi tekrar geçtiler. Tehlikeli dik bir yamaçtan nehir kıyısına inmemiz gerekiyordu ben önden gidiyordum nehre ulaşmaya az bir mesafe kala dik bir yarıktan nehir kıyısına indim fakat Refik abi farklı bir rotadan inmeye kalkınca önüne dik bir uçurum çıktı. Onun bulunduğu bölgeye aşağıdan geldiğimde o yukarıda kaskını takmış bütün malzemelerini tek tek aşağıya atıyordu bu arada az daha haritayı nehre düşürüyorduk, 30 cm kala durdu.
Benden çok daha tehlikeli bir şekilde Allah'a şükür aşağıya inmeyi başardı. Kısa bir dinlenmeden sonra devam ettik, en az 15' kaybetmiştik. CP4'e kanyon boyunca koşaraka vardık. CP4 kısa bir tünelin ucundaydı.

CP4 , 13.05
Rakım : 324 m

CP4 sonrası ip ile kanyona indik. Bu ip inişi yaptığımız yer belki de Refik Abi'nin indiği yerden daha az tehlikeliydi. İp inişinden sonra nehir kenarından devam ettik, bazı yerlerde nehre dik kayaların dibinden suya girerek yol aldık.
Artık tırmanma vakti gelmişti. CP5'e giderken kullanmamız gereken patikaya çıkmak için çok dik ve sert bir yol bizi bekliyordu. Bazı yerlerde birbirimizi çekerek patikaya ulaştık. CP5'e de 25' farkla ikinci takım olarak vardık.

CP5 , 13.35
Rakım : 324 m

CP6'ya rotamızı yine en kestirme çizgi üzerinde belirlemiştik. Kıvrılarak çıkan yol yerine düz çıkan vadiyi seçtik. Vadide su yoktu ama olsaydı şelale oluşacak kimi noktalarda tıkandık ve kayaları tırmanırken zorlandık . Vadi nihayet bitti, bir köye vardık, yine bir patikadan CP6'ya tırmanmaya devam ettik. CP6'ya ulaştığımızda zaman farkı yaklaşık 45 dk olmuştu.

CP6 , 14.50
Rakım : 780 m

Bu noktada hedikleri teslim edip bisikletlerimizi ve bisiklet malzemelerimizi alıp tepeden inmeye başladık. Harita sehpasını bisiklete takamadığımızdan Refik Abi'nin boynunda taşıdığı harita rüzgardan kopup uçtu durup tekrar aldık ve inmeye devam ettik.
Uzun ve keyifli bir inişten sonra göl kenarındaki kamp yerine ulaştık. Bu arada zaman farkını 10 dk kadar daha azaltmış ve 35 dakikaya düşürmüştük.

CP7 , 15.35
Rakım : 30 m
KAMP

Kamp yerine erken ulaştığımız için iyi bir dinlenme fırsatımız oldu. Bu arada sevgili Alex'e bize verdiği uyku tulumu ve çadır için ayrıca biz gelene kadar dinlenmiş olan Mustafa ve Evren'e çadır kurumundaki yardımları için teşekkür ederiz.
Kamp yeri mükemmeldi. İyi vakit geçirdik. Start alan 18 takımdan 11'inin yarışa devam ettiğini öğrendik. Takımlar saat 20.00'ye kadar kampa gelmeye devam ettiler. Zaten 21.00 gibi de çadırlarımıza çekilmiştik.

Pazar sabah 35 dakika zaman farkı ile start alacaktık ama yarış bizim sevdiğimiz bisiklet etabı ile başlıyordu. Göl seviyesinden yaklaşık 1 200 metreye sürekli bisiklet ile çıkacaktık. Sabah iyi ısınıp çok hızlı start almaya karar verdik. Arkamıza hiç bakmayacaktık.

START (CP7) , 06.00
Rakım : 30 m

Sabah start verildiğinde gerçekten de öyle yaptık. Öyle hızlı start aldık ki hiç arkamıza bakmadan değişerek devam ettik. Yokuş başlayana kadar birkaç takım bizim ile beraber gelebildi, fakat yokuşu çıkmaya başladığımızda sadece Utku-Faruk ve biz kaldık. Gerçekten çok iyi bir tempoda tırmanıyorduk. Ama lodos ta çok sert esiyordu. Arkamızda kimse görünmüyordu. Bu arada tanımadığım tek bir yarışmacı yalnız bir şekilde bizden de hızlı çıkarak gözden kayboldu. Bu arkadaş kimse ona çok kızdım. Onun takım arkadaşı olduğunuzu düşünsenize... sizi yalnız bırakıp gitmiş... tek başınıza kalmışsınız ...normalde diskalifiye olması gereken bu arkadaş madem o kadar güçlüydü neden takım arkadaşını taşımadı. Bu kişinin MTB ile yokuş tırmanmakta iyi olduğu kesin ama sanırım bu yarışmadaki takım ruhunu kavrayamamış.
Rüzgar çok kuvvetli bir şekilde esiyordu, o kadar sertti ki zorlukla pedal çeviriyorduk. Bir virajı dönerken birden vuran rüzgar beni yere düşürdü. Bu bizim için çok büyük bir dezavantajdı çünkü nerdeyse yürüme temposunda yol almaya başlamıştık. Zirveye doğru yaklaştığımızda geçmeye çalıştığımız Mustafa-Evren yine bizi yakaladı ve CP8 de bisikletleri bıraktığımız yere az bir farkla olsa da bizden önce vardılar.

CP8 , 08.20
Rakım : 1156 m

Hedikleri sırtımıza alıp hemen yola koyulduk bir müddet yoldan devam ettikten sonra tekrar Hedikleri ayağımıza takıp bol kara daldık. Bu arada İrfan'lar ve Cüneyt-Hüseyin geldiler ve geçtiler. Neyse ki Refik abi tekrar mükemmel bir rota çizerek bizi kayakları alacağımız CP9'a ulaştırdı. Yolda bir tek İrfan'lara rastladık, anlaşılan diğer herkes başka yönlere gitmişti. Bu noktaya İrfan'larla gelen ilk iki takımdık. Mustafa-Evren henüz oraya ulaşamamıştı.

CP9 , 09.25
Rakım : 1460 m

İrfan'lar arkasına bile bakmadan hediklerle finish noktasına inmeye başladı. Biz ise kayak ile inme kararı almıştık, enayi gibi kayakları aldık ayakkabıları değiştirdik ve lodostan tamamen sertleşmiş buz olmuş zeminde kayakla inmeye çalıştık. Kullanılan bir pist olmayıp önceki gün kar arabasıyla açılmış dik ve dar bir pistten inmeye çalışmak yarıştaki en büyük hatamızdı ve bize 20'ya mal oldu. Halbuki fazla uzun olmayan bu mesafeyi İrfan'lar gibi hediklerle inmeliydik. Ben kayaklarla düşe kalka inerken Refik Abi birkaç kez kara saplandıktan sonra tekrar hedikleri takmış vaziyette benim yanıma geldi. Bu arada Mustafa-Evren de el sallayarak yanımızdan geçti. Bu son dakika hatası az daha bize 2.liği kaybettiriyordu.

FİNİŞ , 09.55
Rakım : 1120 m

Sonuçta çok keyif aldığımız bu yarışı kazasız bitirebildik. Kısa olmasına karşın çok sert bir yarıştı. Nefes alınacak etap hemen hiç yoktu.
Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Rowersport ekibi gerçekten çok iyi bir iş çıkartmış. Parkuru hazırlamak için önceki haftalarda yüksek karda çalışmalarının fotoğrafları etkileyiciydi. Bu kadar kırıcı bir doğada bu kadar az kişiyle gerçekleştirdikleri organizasyon çok başarılıydı. Bir sonraki organizasyonu sabırsızlıkla bekliyoruz.
Ayrıca yarışmayı bitiren diğer arkadaşları da tebrik ederiz. Böylesi bir yarışı 11 takımın bitirmesi bizi ayrıca sevindirdi.
Destekleri sayesinde yarış koşabildiğimiz Salomon'un ödül töreni sırasında açıkladığı planları bizi çok heyecanlandırdı. Bu spora destekleri kaliteyi arttıracaktır.
Bir sonraki yarışta görüşmek üzere…

Yarış Dünyasından

Torku'nun Eski Antrenörü Lionel Marie ile Röportaj
Geçtiğimiz Aralık ortasında Torku Şekerspor'un eski antrenörü Lionel Marie ile IAM'a geçmesinden sonra bir röportaj yaptık. ... Devamı » » »

Lionel Marie - Biraz Daha Zaman...
Aşağıdaki satırları bu yazı dizisine başlamadan önce bir girizgah olarak yazmayı düşündüm, sonra yazılanların önüne geçmesi, ko ...

Mehmet Şafakçı - Ağlasak da, Gülsek de Beraber
Hayatımın ilk yıllarını Ankara'da geçirirken, 80'lerin başında 4 yaşında Anıttepe 100. Yıl Yüzme Havuzu'na başladım, Ring kulüb ...

May.15 Ahmet Örken - Çumra'dan Cavendis...
May.15 TUR2015 - Start Alanı Nasıl Kuru...
May.15 TUR2015 - Yarışta Bir Gün Nasıl ...
May.15 TUR2015 - Kürsü Formaları Nasıl ...
Nis.15 TUR2015 - Etap Biterken Foto Fin...
Mar.15 2015'te Milli Takım - Aziz Sırna...
Auğ.14 Semra Yetiş ve Erkan Sakallıoğlu...
Şub.14 Mustafa Önder Atik ile Samsun'da...
Ksm.13 Yol Bisikletinde Köklü Değişikli...
Ksm.13 Saat Rekoru Kırılacak mı?
Eyl.13 UCI Başkanlık Seçimleri
Eyl.13 Vuelta Üçüncü Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İkinci Hafta Top 5
Eyl.13 Vuelta İlk Hafta Top 5
Auğ.13 Dünya Masterlar Şampiyonası Fina...
Tem.13 100. Fransa Turu, Üçüncü Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İkinci Hafta, ...
Tem.13 100. Fransa Turu, İlk Hafta, Top...
May.13 TUR2013: Doping (?), Yarışın Gel...
Nis.13 Türkiye Bisiklet Turu: Takımlard...
Şub.13 Torku Şeker Spor'un Yabancı Peda...