23 . Kasım . 2017
3. Gün : Kandıra-Adapazarı-Pamukova
Marmara bisiklet turu

Yazar: Süleyman Şatır
13.6.2005

28 Nisan 2005 Perşembe

Marmara turumuz devam ediyor... Gezimizin 3. gününde, Kaynarca ve Adapazarı'ndan geçerek Pamukova'ya gideceğiz ve orada konaklayacağız...

Sabah otelden ayrılıyoruz. Bisikletlere çantaları yükledikten sonra, kahvaltıyı bu sefer bir börekçide yapıyoruz. Saat 09:25'te Kandıra'dan yola çıkıyoruz. Hava parçalı bulutlu, bazen açıyor, bazen kapatıyor. Çıkıştaki yol kenarındaki tabelada Kaynarca'ya 15 km, Adapazarı'na 50 km olduğunu görüyoruz.

Manzara çok güzel… Papatyalar açmış, ekinler diz boyu olmuş… Doğa ile başbaşa, hafif inişli, çıkışlı yolda seyrediyoruz. İnişler de sürat denemeleri yapıyor, yokuşları yavaş yavaş tırmanıyoruz, tepelerde de Fikret Alb.'ı beklerken dinleniyoruz… Ve Sakarya il sınırı tabelasını görüyoruz…

17. km'de Kaynarca'ya ulaşıyoruz… Saat 10:50... Burada Kuşburnu çayımızı içtikten sonra tekrar yola koyuluyoruz… Müezzinler köyünü geçiyoruz.

Yollarda pek çok köpek havlayarak bizi protesto ediyor. Ama bu defa bu köpekler çok iri ve ciddi görünüyor. Fikret Alb., her zaman sözünü ettiği oyuncak tabancasını çıkarıyor ve ateşliyor.

Çıkan patlama sesiyle koyun iriliğindeki köpekler arkalarına bile bakmadan toz oluyorlar… Bu tabancadan bir tane de ben alacağım, gerçekten de çok faydalı…

38. km'de bir mola yerinde duruyoruz. Burada ayran içtikten sonra saat 13:00'de tekrar yola devam ediyoruz. 1-2 km gittikten sonra İkizce köyüne geliyoruz.

Ezan okunmasına çok az kaldığı için, Necati Bey namaz kılmak istediğini söylüyor. Bu arada imamın verdiği vaizi dinliyoruz. 'Bana kadınlarımız diyor ki, kocam beni dövüyor, tekmeliyor, anama sövüyor… Sevgili müminler, çok günahtır, karınıza, kaynanıza söverseniz, onu boşamış sayılırsınız. Yeniden nikah yapmanız gerekir…'

Üçümüz biraz ilerideki köy kahvehanesine giderek, Necati Bey'i bekliyoruz. Namazdan sonra Necati Bey gelince, tekrar yola koyuluyoruz ve hiç mola vermeden Adapazarı'na kadar devam ediyoruz… Adapazarı'na ulaştığımızda saat 14:10, km saatimiz de 53. km'yi gösteriyor…

Çarşı içinde yemek yiyoruz ve hiç oyalanmadan saat 15:00'de tekrar yola çıkıyoruz. Adapazarı'nda Atatürk heykelinin önünden geçerken resim çektiriyoruz. Bu resme ben de girmeyi başarıyorum. Yoğunşehir trafiğinin içinden geçerek Eskişehir-Bilecik yoluna giriyoruz.

Ama trafik yoğunluğu devam ediyor… Kamyonlar, otobüsler yanımızdan hızla geçiyorlar. Yolun kenarındaki 1-1,5 metre genişliğindeki emniyet şeridi bize ayrılmış bisiklet yolu gibi…

Adapazarı'ndan sonra, solumuza Sakarya Nehri'ni alarak Geyve Boğazı'na giriyoruz. Bu arada bulutlar tepemizde dolaşmaya başlıyor ve korktuğumuz başımıza geliyor… Yağmur yağıyor. Yolun kenarındaki bir mangal yerinde duruyoruz. Herkes yağmurluğunu giyiyor.

Necati Bey, o kadar tedbirli ki, elindeki bir karton parçasına hangi çanta da ne olduğunu yazmış. Hiç aranmadan herşeyi hemen buluveriyor. Bisikletin arkasına taktığı çantalarına, gidondaki km saatine bile kılıf geçirdi. Su geçirmeyen pantolonunu da giydi.

Fikret Alb. kendisine bomba uzmanı lakabını taktı. Ama kendisi de tam tekmil gelmişti ve o da, bir bomba uzmanı gibiydi.

Ben yağmurluk diye, sadece rüzgarlık getirmiştim. Alaattin Bey de montunu giydi. Ancak daha yola çıkmadan yağmur dindi ve güneş açtı. 1-2 km gittikten sonra tekrar durduk ve üzerimizdekileri çıkardık…

Dümdüz yolda 20-25 km hızla devam ediyoruz. Bir süre sonra, Ali Fuat Paşa (Geyve) Tan Tesisleri'nde durduk. Burası otobüslerin mola verdiği en iyi tesis seçilmiş. 10-15 dakika kadar dinlendikten sonra, tekrar yola koyulduk. Saat 18:00'de Pamukova'ya geldik. Kandıra'dan buraya kadar 101 km yol yapmışız…

Bu sefer yer bulma konusunda Fikret Alb. devreye girdi. Pamukova'daki Jandarma Karakolu'na gitti. Burada Orduevi olmadığını, Öğretmen Evi'nde ise sadece lokal olduğunu öğrendi. Şehirdeki Konak Oteli'ne bizim için telefon edildiğini söyledi. Konak Oteli'ne kişi başı 10 YTL vererek yerleştik. Bisikletleri de otelin altındaki dükkanlardan birine kilitledik…

Akşam yemeğini çarşı içindeki Lezzet Lokantası'nda yedikten sonra, otelde duş yaptık ve erkenden uyuduk.

Ertesi gün, İznik'e gideceğiz. Mekece'den sonra 10 km'lik ciddi bir tırmanış var…

3. Gün