21 . Kasım . 2017
Ayazma - Ayvat - Neşet Suyu

Yazar: Alptekin Başkır
30.6.2005

Havaların ısınması ile ormanı başkaları ile paylaşmaya başladık. Neredeyse sabah 8'inden itibaren para gişelerindeki araba kuyrukları Orman Fakültesi önüne kadar uzayıp gidiyor. İçerisi bu saatlerde tam bir curcuna alanı. Sabahın 8'inde bu kargaşaya sinir oluyorsunuz. Halbuki şehri geride bırakmak için Ormanı tercih etmiştiniz.

Gelin size bundan kaçmak için bir parkur önerelim. Bu parkurun uzunluğu 25km civarında. Neredeyse yorulmadan 20 - 25 km gibi bir hızla binebilirsiniz. Hele sezona yeni başlıyorsanız, bu parkur fazla zorlanmadan bacak açmak için biçilmiş kaftan diyebiliriz.

Parkurumuzu da Belgrad Ormanına girerken para ödediğimiz gişelerin dışından başlatalım istedik. Arabanız varsa gişelere gelirken sağdaki son sokağa bırakın. Sokağın en belirgin özelliği köşesinde İSKİ binasının olması. Bahçe duvarlarında İSKİ diye yazar.

Binmeye başlamadan kilometre saatinizi sıfırlayarak bizim verdiğimiz kilometrelerde notları okuyun.

Gişeler 0km: Bisiklete binmeye başlıyoruz, kilometre saatlerimizi sıfırlamayı unutmuyoruz. Gişelerden sıra olmuş arabalara bakıp gülerek geçiyoruz.

20 m sonra yol ikiye ayrılır sağdaki düz giderek Valide Bendi'ne ulaşır. Sol taraf ise ilk olarak Neşet Suyu'na, oradan Geyik Çiftliği, Balık Çiftliği ve Ayvat Bendi'ne doğru gider. Bu sefer solu seçiyoruz ve asfalt yoldan tırmanmaya başlıyoruz.

1km: Tırmanış bitip düzlüğü geldikten sonra yaklaşık 300 m (gişeden 1km sonra) sonra sağ taraftan ormana girerek insanlara veda ediyoruz. Buraya geldiğinizi söyle anlayabilirsiniz. Ağaçlık olmasına rağmen açıklık oluşmuştur.

Çıktığınız yol hafif eğimli devam eder. Yol asfalt yol kadar bariz belirgindir. Bu nedenle yol nerede diye aramazsınız. Yaklaşık 2 km kadar inişli çıkışlı devam edin. Yol sizi stabilize başka bir yola çıkaracak.

2,8 km : Üzerinde bulunduğunuz yola 90 derece konumlu olduğu için çok rahat bir şekilde fark edeceksiniz.

Yola çıktıktan sonra sola devam ediyoruz. Bu yolda çok belirgin. Kaybolma gibi bir durumunuz yok.

3,9 km: Yolumuz inişli çıkışlı devam ediyor. 300 metrelik bir iniş sonrasında solunuzda bir yol, yolun başında da 2 tane beton blok yer alır. Biraz içeride kaldığı için ilk aşamada göremeye bilirsiniz. Eğer buradan girerseniz, - devamı asfalttır- sizi balık çiftliği üzerinden Neşet Suyu'na çıkarır. Beton bloklarından girmeyip Ayazmaya doğru devam ediyoruz. Gideceğiniz istikameti saatin 12 istikameti olarak kabul edersek bir istikametine baktığınızda denizi görürsünüz.Devamında Ayazmaya varırsınız.

4,4 km: Ayazma genişçe bir çayır, tabiri caizse mesire yeridir. İnsanları burada tekrar görürsünüz. Hatta yaz aylarında davul ve zurnalar sizi karşılar.

Yol burada bariz bir şekilde çatallaşır. Düz giderseniz Gümüşdere Köyü'ne inersiniz. Yani Karadeniz Kıyısına. Biz sola devam ediyoruz.

6,2 km: İnişli çıkışlı devam ettikten sonra yine yol çatalına geleceksiniz. Yine sola devam ediyoruz.

6,8 km: Çok az gittikten sonra ( 500m) sonra tekrar sola sapıp 10 metre sonra sağdaki toprak yoldan ormanın içine doğru giriyoruz.

Bu noktadan sonra zemin artık topraktır ve irtifa kaybetmeye başlarsınız. Kısa bir süre sonra moloz yığınların üzerinden geçeceksiniz. Lütfen bunu dökenlere ve imkan tanıyanlara kulaklarını çınlatmadan geçmeyin.

7,5 km: Bu sefer toprak zeminli patikadan inerken çatala geliriz. Biz sola devam ederek irtifa kaybediyoruz. Zemin yine toprak.

8,5 km: Bu iniş Ayvat Bendi'ne kadar devam eder. İndiğiniz noktadan bent gözükmez. Toprak yolun bitiminde tekrar çatala gelirsiniz. Biz yine solu seçiyoruz. Artık ormana girerken gördüğünüz "Bisiklet Parkuru" nun üzerinde olduğunuzu anlamazsınız. Zemin tekrar stabilizeye dönecek. Bu yol Ayvat Bendi'nin kenarında, üst kottan devam eder.

13,2 km: Ayvat Bendi'ni geçerek asfalta ulaşırsınız. Bu günlük bu kadar diyip dönüş yolunu tutabilirsiniz. Asfalta geldikten sonra sola dönüyoruz.

17,7 km: Sola dönerek Geyik Çiftliği üzerinden Neşet Suyu'na varıyoruz. Bu dik çatılı evin yanında 2. Otopark; otoparkın girişinde de jandarma kulübesi vardır.

Burada bulunan dik çatılı evin yanındaki - girişinde zincir vardır- yoldan girerek, bir süre düz gittikten sonra tırmanışa başlıyoruz.

21,5 km: Bu yol sizi parkurumuzun en başında asfalttan toprağa ilk girdiğimiz noktaya çıkaracaktır.

23,2 km: Çıktığımız yolun sağına giderek hafif bir yokuşun ardından çok keyifli bir iniş ile asfalta ulaşırız. Bu günkü gezimiz neredeyse bitmek üzere. Asfalt yolun solumuzda kalan yönüne doğru devam ederek, bir süre sonra gişelere geliriz.

24,9 km Gişeler :

Eğer hiç ormanı bilmiyorsanız bu anlattığımız parkurları birbirine bağlayarak sizde kendi parkurunuzu yaratabilirsiniz.

Bu yayın 21924 kez okundu.