22 . Kasım . 2017
Güney Toroslar Gezisi (1/2)
Toroslardan Antalya'ya

Yazar: Dogu Eke
16.7.2005

Isparta'dan Eğirdir'e ve talihsiz bir kaza !

Isparta'da 4 bisikleti indirdikten sonra, tekrar yarım saatlik yol için minibüse 4 bisiklet 12 çantayı sığdırmak ve geri çıkarmak ile uğraşmak istemediğimizden, Isparta'da bisikletleri monte ediyor, çantaları yükleyip, bisiklet kıyafetlerimizi giyindikten sonra yola koyuluyoruz.

Hava mevsime göre biraz fazla sıcak, ama kışdan çıkmış olmanın verdiği duyguyla olsa gerek hiç kimse fazla şikayetçi değil. Isparta, Eğirdir arası yol oldukça düz. Bu hoşumuza gidiyor, çünkü dördümüzünde kondisyon seviyesi oldukça düşük. En azından Toros dağlarına çıkamaya başlamadan biraz anrenman olur bizim için diye düşünüyoruz. Zaten yolda da sohbet ederek gittiğimizden 35 km. civarında ki yolun nasıl geçtiğini anlamıoyuruz.

Eğirdir'e 3-4 km. kala bir tepeden Eğirdir gölü ve şehrinin nefis manzarası ile karşılaşıyorsunuz. İşte bisiklet üstünde olmanın keyfi bu diyor insan, durup iki üç dakika o tatlı rüzgarı soluyup, manzarayı seğrediyoruz. Aksilik bu ya, bu manzaradan hemen sonraki inişte, Ozan bir anda nasıl oluyorsa, düşüyor. Hızımız yavaş ve yol işlek değil. Hemen yanına gidiyorum, Allahtan önemli birşeyi yok. Bisikleti kenera alıyoruz. Ozan ayağa kalkıyor, birşeyi yok gibi. Ilk şoku atlattıktan sonra, bisikleti inceliyoruz. Ufak bir problemimiz var: Fren ve vitesi tutan gidona bağlanan kol kırılmış ve Ozan'ın sağ omzu ve kolunda biraz ağrı var. Kaburgasının üzeri ise hafif şiş. Şansımız var ki Eğirdir Kasabası yokuşun sonunda. Pedal çevirmeden merkeze varmak mümkün.

Eğirdir Merkezde, ilk iş doktor ve bisikletçi bulmak. Merkezde kısa bir araştırmadan sonra, bir polikiliniğin adresini alıyoruz. Hemen röntgen çekiliyor ve teşhis sadece ezilme, kırık çıkık yok. Bulduğumuz bisikletçidede, son derece düzgün çalışan 3-5 YTL'lik grip-shift bir vites ile, gene basit ama esnemesi son derece az bir plastik fren kolunubisiklete uydurmayı başarıyoruz. Ardından Eğirdir gölünün kenarında güzel bir balık ziyafeti ile iyice kendimize geliyoruz. Bir anda başlamadan bitme tehlikesine giren yolculuğumuz özellikle Ozan için biraz bruk da olsa devam ediyor. Rotamız, Kovada gölü milli parkı. Eğirdir'den mesafe 20 km. kadar. Yol düz olduğu için Ozan'ı da zorlamayacağını düşünerek bu gece orada kamp kurmayı hedefledik.

Eğirdir'den dümdüz Kovada Gölü'ne

Göle varmak zor olmadı. Yolda laflaya laflaya zamanın nasıl geçtiğini de anlamadan Gölün kenarına geldik. Gölün çevresini turlarken, Sinan gördüğü çiftlik tarzı bir yerin kapısına doğru yöneliyor ve bizde kendisini takip ediyoruz. Gördüğümüz manzara oldukça güzel. Gölün kenarında, yeşillikler içersinde genişce bir arazi, bakıma alınmış, çardaklar yapılmış, yürüyüş yolları düzenlenmiş. Çöpler temizlenmiş, ama bunların yanında doğallığından birşeyde kaybetmemiş olması oldukça güzel geliyor.

Çevre düzenlemesini yapan kişi ile tanışınca, şaşkınlığım bir kat daha artıyor. Buranın işletmecisi şehirdne gelen birisi değil. Güzel bir yerde çadırımızı kuruyoruz. Akşam ise bu mekanın işletmecisi ile tanışıyor ve hoş bir sohbet ediyoruz. Çevreci, doğaya saygılı ve bilinçli birisinin bu tür bir yeri işletmesi bizi sevindiriyor. Akşam kendimiz pişirmek yerine, Mustafa Bey'in restorantında Alabalık yemeği tercih ettik. Çok gece kalmadan, bir önceki gece de otobüsde geçirmiş olmanın yorgunluğu ile erkenden yattık.

• Kamp Yeri : Kovada Gölü
  • Rakım: 950m.
  • Alınan Yol : 60 km.
  • Ortalama Hız : 16 km/s.

Sabah güzel bir kahvaltıdan sonra eşyaları toplayıp yola koyulduk. İlk defa kamplı bir tura çıktığımdan dolayı bu eşya toplama faslının bu kadar uzun ve seramonisi olduğunu yeni öğreniyorum. Çanta yerleştirme sanatının incelikleri ve basit güzeldir kavramı birkez daha kendini bana ispatlıyor.