25 . Kasım . 2017
Beyşehir Gölü Bisiklet Turu(2/2)
19-21 Mayıs 2005

Yazar: Abdullah Özgüven
29.8.2005

3.Gün

Üçüncü günde fazla yolumuz kalmadığını, yaklaşık 50 – 60 km sonra turu tamamlayacağımızı hesapladığımızdan zaman konusunda rahatız. Sabah nefis kuş sesleri eşliğinde uzun uzun kahvaltı yapıp fotoğraf çekiyoruz. Harika sesler çıkaran bu kuşu göremediysek de sesini video kameramıza kaydettik.

Toparlanma ve çanta yükleme operasyonu bu kez daha hızlı, çantalar bisikletin üzerinde daha düzgün ve dengeli duruyor.

Dedegöl Dağı’nın karlı görüntüsü eşliğinde kısa bir yolculuk sonrasında Kurucuova Kasabası’na giriyoruz. Kasabanın bakkalından biraz alışveriş ve sohbetten sonra yola nereden devam edeceğimizi tartışıyoruz.

İki seçeneğimiz var : Ya anayoldan Yenişarbademli üzerinden gideceğiz, ya da daha doğudan giden Gölkonak – Gölyaka yolunu takip edeceğiz. Kasaba çıkışındaki sapakta kısa bir kararsızlıktan sonra sağa Gölkonak yönüne saparak düz yolda ilerliyoruz. Yol oldukça sakin upuzun ilerliyor.

Gölkonak’ın meydanındaki kahvenin önünden geçerken bir delikanlı bize doğru ilerliyor. Elinde yanyana tuttuğu iki küçük sandığı bize doğru uzatıyor. Sandıkların birinde bisküvi, diğerinde lokum var. “Bisküvi-Lokum”, bu ikili beni çocukluğumdaki yazlara, köyün tek bakkalınının penceresinin önüne, yukarı asılarak gölge yapan tek kanatlı yeşil tahta panjurun altına götürüyor. Bu güzel ikram için teşekkür edip yolumuza devam ediyoruz.

Gölyaka Kasabası’nda pazarın içinden geçerek dümdüz yolda ilerliyoruz. Solda karlı yamaçlarıyla Dedegöl Dağı yemyeşil bahçelerin arasından güzel bir görüntü veriyor.

Birazdan kıpkırmızı gelincikler bizi bisikletten indiriyor. Bakalım bu sefer bu gelincik kırmızısını istediğimiz gibi alabilecek miyiz ?

Yolun sağındaki geniş düzlükte on kadar leylek yiyecek peşinde, birkaçını uçarken yakından görüntülüyorum.

Bahçede çalışan bir ana-kız bizimle işaret yoluyla, bahçeden tere, soğan koparıp ağızlarına götürerek, anlaşmaya çalışıyorlar, bize bahçeden birşeyler ikram etmek istiyorlar. Bu içten davet üzerine bahçeye gidip sonra postalamak üzere birkaç hatıra fotoğrafı çekiyorum, kısa bir sohbetten sonra yola devam ediyoruz.

Pınarbaşı Mahallesi’ni geçtikten sonra, yolun sağında göle kadar uzanan muhteşem Akotçayırı görülmeye değer. Yolun bu kısmında çok oyalandığımızdan artık biraz hızlanmaya karar veriyoruz. Gölün batısını takip eden bu bölüm, bence turun en zevkli etabı. Sürekli iniş çıkışlarla sıkılmadan, fazla da yorulmadan arada fotoğraf molaları vererek ilerliyoruz.

Gedikli Kasabası’nın tam karşısında, Beyşehir Gölü’nün yerleşimolan tek adası bulunuyor : Mada adası. Buradaki küçük köyü ziyaret etmek için sahile kadar gidip kayıkla adaya geçmek gerekiyor. Kısa bir değerlendirmeden sonra ada ziyaretini bir dahaki sefere bırakıp yola devam etmeye karar veriyoruz.

Gölün batısından kuzeye doğru ilerlerken rüzgar hep bizden yana. Hatta Gedikli’yi geçtikten sonra rüzgarın arkadan ittiğini bile söyleyebiliriz. Ayasçiftliği ve Belceğiz’den sonra Armutlu sapağından sağa sapmayıp, anayol üzerinden turu tamamlamayı düşünmüştük. Ancak uzaktan Bozdağ Tepesi’nin doğu yamacına doğru tırmandığını gördüğümüz bitirici yokuş üçüncü günün yorgunluğuyla bize hiç bitmeyecekmiş gibi geldiğinden, köy yollarından gitmek üzere Armutlu sapağına geri dönüyoruz. Bu bize 10 km kadar fazladan yol yaptıracak. Geri döner dönmez yokuştan beter birşeyle karşılaşıyoruz : Rüzgar. Gidonun üzerine iyice yatarak küçülsek de, şiddetli rüzgar son saatlerde bize umulmadık bir güçlük çıkarıyor. Armutlu sapağını geçtikten sonra rüzgarı yeniden arkamıza alarak geniş tarlaların ortasındaki düz yoldan Armutlu’ya varıyoruz. Armutu’dan sonra kuzeye doğru ilerleyen yol bizi üç gün önce tura başladığımız doğu-batı doğrultusundaki yola çıkarıyor. Buradan sola saparak Çeltek Köyü’nde turumuzu bitireceğiz. Bu keyifli turun son kilometrelerinde, sanki tur devam edecekmiş gibi pedal basarak hızla Çeltek Köyü’ne giriyorum, üzerinde bisiklet bagajları bulunan araba aniden karşıma çıkıveriyor.

Bisikletten inip turun son metrelerini tamamlayan kuzenimi görüntülemek üzere fotoğraf makinemi çıkartıyorum. Çeşmenin kenarında dolaşan kazlar birbirlerini iterek suya atlıyor. Traktörle geçen amca elini kasketine doğru götürerek selam veriyor. Çantalar indirilecek, bisikletler yüklenecek...

1.gün : Çeltek – Budak 45 km
2.gün : Budak – Kurucuova 83 km
3.gün : Kurucuova – Çeltek 56 km
Toplam : 184 km

Çantaları çözüp bisikletleri arabanın üzerine yüklüyoruz. Köyleri ve Şarkikaraağaç’ı geçerek ağır ağır Eğirdir’e doğru yol alıyoruz. İkimiz de konuşmuyoruz ama yorgunluktan değil. Birden Aksu’ya gitme fikri, orada bir alabalık ziyafeti ve belki de nehrin kaynağına küçük bir gezi fikri bizi yoldan çıkarıyor. Yarım saat sonra Aksu ırmağı vadisindeyiz.
Vadide yukarı doğru küçük bir bisiklet gezintisinden sonra Zindan Mağarası’nın yakınındaki alabalık çiftliğinde güzel bir ziyafetin ardından hava kararmadan yola çıkıp Eğirdir’e oradan da İlama Köyü’ne varıyoruz.

Tur bitti! Bir sonraki tur nereye ?..