21 . Kasım . 2017
Belgrad Ormanı Dışına Yolculuk

Yazar: Alptekin Başkır
25.7.2006

Her haftasonu ormana gidiyorsunuz ve hep aynı yerlerde, aynı zeminde binmek biraz olsun sizi sıktı diyelim. Belgrad Ormanı'ndan hiçbir şekilde sıkılmazsınız ama oldu diyelim...
Evet, şimdi okuyacağınız parkur sizi bu durumdan kesinlikle kurtaracak, aynı zamanda sürekli çıkacağınız 2 km'yi bulan yokuşlarıyla sıkı bir de antrenmanda yapmış olacaksınız...
Gözetleme Kulesinden Sonra Deniz Gözüküyor

Bir önceki yazımızda belirttiğimiz gibi bu sefer anlatacağım parkurda bir hayli hızlı diyebiliriz. Bu parkurun 10/2 'lik kısmı asfalt, 10/8'lik kısmı stabilize, bazen toprak ve genişçe yollardan oluşuyor.

Bu parkuru anlatmaya Ayazmadan başlatacağım. Bildiğiniz gibi Ayazmaya bir çok noktadan ulaşabilirsiniz. Burada tekrar Ayazmaya asıl ulaşacağınızı yazmayacağım. Bir önceki yazıda detaylı bir sekilde anlatmıştım. Bu şekilde kondisyonunuza göre uzatır yada kısaltabilirsiniz.

Binmeye başlamadan kilometre saatinizi sıfırlayarak bizim verdiğimiz kilometrelerde notları okuyun.

Ayazma 0 km:Ayazmada yönümüz Karadeniz'e doğru iken sol koldaki geniş stabilize yoldan ( Kuzeye doğru ) devam ediyoruz.

Kulenin Bulunduğu Noktada ki Yol Ayrımı

Yol çok belli, arada küçük patikalar sizin gittiğiniz geniş yola bağlanıyor. Siz hiç birine sapmadan, inişli çıkışlı yolu takip ediyorsunuz.

Üç yol 1,85 km: Küçük bir çıkıştan sonra üç yola geliyorsunuz. Sağa saparak binmeye devam... Eğer düz devam edersek Kemerburgaz ve Ayvat Bendi civarlarına ulaşmak mümkün.

Gözetleme Kulesi 2.3 km: Bulunduğunuz yol bir öncekiyle nerdeyse aynı genişlikte. Bir süre sonra yine yol ayrımına geliyorsunuz. Zaten gözetleme kuleside karşınızda duruyor. Aslında her iki yolda aynı yola bağlanıyor. Gözetleme kulesine çıkan yok ise 3. bir alternatif oluşturuyor. Eğer gözetleme kulesini yakından görmek, kısada olsa teknik bir sürüş yapmak istiyorsanız soldan devam edin. Sağı seçerekte yola devam edebilirsiniz.

2.55km: Ben daha önce kuleyi gördüğüm için sağı seçiyorum.

Ormanın Bu Kısmı Genç Ağaçlardan Oluşuyor
Bu noktadan sonra artık ufkumuzda deniz gözükecektir.

2.8 km: Yine ayrıma geliyoruz. Pek belli olmayan bu ayrım bir önceki sapaktan sola çıksaydık şimdi bulunduğumuz ayrıma çıkacaktı. Üst kotta ve çizgi şeklinde olduğu için soldaki yolu secemeyebilirsiniz. Belirgin olan yoldan yani düz devam ediyoruz.

3.8 km: Güzel bir iniş, ardından kısa bir çıkış sonrası taş ocağının tam ortasına iniyoruz. Yol bu noktada hayli ilginç. Her iki tarafta 15-20 metre derinliğinde kazılmış. Kısa bir çıkış ardından keyifli inişle yola devam ediyoruz.

5 km: Sağa saptığınızda ocaklara gidersiniz. Biz bu gün sağdan devam edeceğiz. Bu noktadan sonra bahçelerde açılmış küçük göletler hayli ilgiç gözüküyor.

5.4 km: Stabilize yola bağlanıyoruz. Tekrar sağa sapıyoruz.

5.7 km: Artık asfalttayız. Tekrar sağa...

Köy Girişi 6.3 km: Artık Gümüşderede köy evlerinin arasındayız. Köyün merkezine doğru devam ediyoruz.

Köy Merkez 6.7 km: Solunuzda Atatürk Parkı ve köy kahvesi bulunuyor. Kahvenin önünden sağa sapıyoruz. Bu noktadan sonra yol sola doğru "S" çizerek devam ediyor.
Artık dönüş yolundayız. Asfalt, köyle birlikte sona eriyor. Stabilize yol vadi içine girerken yokuş çıkmaya hazırlanın. Turumuza başladığımız Ayazmaya kadar yükseleceğiz ve turumuzu bitireceğiz.

9 km: Bu kısa parkurumuzu, başladığımız ayazmada son veriyoruz. Evet yazımızın başında da belirttiğimiz gibi sizi ayazmadan alıp yine aynı noktada bıraktık. Siz istediğiniz başka bir rotayı ekleyerek bu günkü sürüşünüzü artırabilirsiniz, yada en kısa yoldan Neşetsuyu'na gidebilirsiniz.