Google + MTBTR

20 . Kasım . 2019
Bilal ve Esra Türkiye Şampiyonu!

Türkiye Dağ Bisikleti Şampiyonası 2013

Alptekin Başkır   mtbtr.com © 21.7.2013
UCI takviminde yer aldığı üzere bu haftasonu bir çok ülkede dağ bisikletinde milli şampiyonlar belirlendi. Türkiye’de de bugün Bursa’da Nilüfer Belediyesi sınırları içindeki Atatürk Kent Ormanı’n da, 187 sporcunun katılımıyla Türkiye Dağ Bisikleti Şampiyonası yapıldı.

Fotoğraf Albümleri

Elit Erkek, Elit Kadınlar

Genç Erkekler, Genç Bayanlar, Master +30, +40, +50, U15 Erkek, U17 Erkek,Yıldız Bayanlar

Tüm Kürsü Sonuçları

Elit erkeklerde Brisaspor’dan Bilal Akgül, Elit kadınlarda da Keçiören Bağlum Spor’dan Esra Kürkçü Türkiye Şampiyonu oldular. Genç Erkekler’de Brisaspor’dan Onur Balkan, Genç Bayanlar’da Salcano Alanya’dan Arzu Yaraş, +30 Master kategorisinde Brisaspor’dan Nevzat Kıral, +40 Master kategorisinde İstanbul’dan ferdi yarışan Bora Tirki, +50 Master kategorisinde İstanbul’dan ferdi yarışan Recep Reha Demiröz, U15 Erkek kategorisinde Kütahya Gençlik Merkezi’nden Halil İbrahim Doğan, U17’de Salcano Alanya’dan Emre Çeviker ve Yıldız Bayanlar’da Salcano Alanya’dan Ayşe Çakır kategorilerinde Türkiye Şampiyonu oldular.

10 Kategoride Türkiye Şampiyonu

Takımlara göre bakacak olursak Brisaspor ve Salcano Alanya üçer şampiyonluk aldılar, iki İstanbul’dan ferdi yarışan sporcu şampiyon olurken, birer sporcu da Kütahya Gençlik Merkezi ve Keçiören Bağlum Spor Kulübünden Türkiye şampiyonu oldular. Özellikle Salcano Alanya ile Kütahya Gençlik merkezi, sporcu yetiştirmede altyapıya olan yatırımları ile göz doldurdular.
Genç Erkekler Startı

Yarış takvimine uyamıyoruz

Bu sene sene başında açıklanan dağ bisikleti yarış takvimine bir türlü uyamıyoruz. İptaller, son dakika eklenen yarışlar bu işi ciddiye alan sporcular üzerinde olumsuz etki yaptı, yapmaya da devam ediyor. Bursa’da böyle bir gidişatın arasında güzel bir yarış yapıldı. Merkez Hakem Kurulu Başkanı Şükrü Aydın’ın koordinasyonunda Salcano’nun ve Nilüfer Belediyesi’nin desteğiyle güzel bir yarış organizasyonu oldu.

Göz dolduran parkur

Sporcuya sunulan imkanlar bir yana meydana konuşlandırılan beslenme ve teknik destek alanı ile seyirciye daha iyi seyir zevki yaşatan parkur tasarımı için belli ki hayli uğraşılmış. Geçmiş senelerde kullanılan parkurun bazı tehlikeli pasajları çıkarılmış.

Sadece Türkiye Şampiyonası’na yaraşır bir kürsü olmadı. Daha iyi konumlanmış bir yer seçilebilirdi. Ağaç altı olduğu için ışık çok karışık, fotoğraf çekmeye müsait değildi. Bu durum tüm kürsü fotoğraflarına da yansıdı. Ayrıca sıkışıklıktan dolayı bir çok kişi ne seyredebildi, ne de doğru dürüst fotoğraf çekebildi.

Doping Kontrolü Yapıldı

Geçtiğimiz hafta çokça konuştuğumuz doping konusu artık federasyonun da öncelikleri arasına girmiş bu yarışla birlikte. Elit kategorileri ve Genç Erkekler’in ilk 3’ü ile rastgele 3 kişiden de idrar örnekleri alındı. Hayli masraflı bir kontrol olmasına karşın bundan sonra bu uygulamayı sıkça göreceğiz gibi.

Doping konusunda sporcuları bilgilendirici etkinliklerin yapılarak daha da vurgulanması iyi olacaktır. Kısa yoldan başarı uğruna son senelerde yaptığımız uluslararası spor organizasyonlarında ülkemizin imajını zedelerken, genç yetenekleri de bu uğurda maalesef harcıyoruz.

Yarışa dönecek olursak 4,5 km’lik parkurda Elit erkekler 7 tur attı. En iyi dereceye sahip Bilal Akgül tek turu ortalama 13 dakika 48 saniye ile dönmüş. Hayli hızlı bir yarış çıkaran Bilal Akgül ( Elit Erkekler Türkiye Şampiyonu) yarışı şöyle yorumladı:

“Sıcak havayı severim, parkurda benim sevdiğim gibiydi. Kısa çıkış ve inişler vardı.

Bekliyordum açıkçası birinci olmayı. Sezon başı çok aksilik yaşadım, daha çok teknik sorunlar, pek iyi başlamamıştım. Bu yarış benim için önemliydi. Önde olmama rağmen pedal kesmedim. Son turda da teknik bir arıza yaşamamak için temkinli gittim.

2000 yılından beri Türkiye Dağ Bisikleti Şampiyonu’yum. Sadece 2006’da olmadım. 12 sene Şampiyon oldum. “
2013 Türkiye Dağ Bisikleti Şampiyonu Bilal Akgül

Abdülkadir Kelleci (Elit Erkekler 2.si): “On gündür bindiğim yeni bir 29’er bisikletim var, yalnız dün antrenman turlarında dizimi vitese kötü bir şekilde çarptım ve sakatlandım. Buz tedavisiyle geçirdim yarışa kadar. Yarışın 4. turundan sonra ağrısını hissetmeye başladım. Planladığım tempoyu yakalayamadım.

Bu sezon aslında iyi başladım, hedefim Türkiye Şampiyonu olmaktı. Daha da ilerlemek istiyordum. Sakatlığımdan dolayı istediğim Türkiye Şampiyonluğu’nu bu sene yakalayamadım. Aslında parkur da tam bana göreydi. Rakibim olarak sadece Bilal vardı. Artık onun da özelliklerini çözmeye başladığım için geçebilirdim.

Hedefte Bulgaristan’da yapılacak Balkan Şampiyonası’na katılmak var. Bu sene aynı zamanda yol bisikletinde de yarışıyorum. Önümüzde bu sene 50.si yapılacak Romanya Turu var. Brisa olarak katılacağız. Eğer federasyonumuz da destek olursa dağ bisikleti milli takımı olarak Dünya Şampiyonası’na da gitmek istiyoruz.”

Hamza Kansız (Elit Erkekler 4.sü) “Okulda 3 tane bütümlemem vardı, onlara çalıştığım için Türkiye Şampiyonasını hedeflememiştim. En son Avusturya'daki yarışından sonra 3 tane gece antrenmanı yaptım sadece. Son yaptığım antrenmanda da bir araç çarptı. Kalçamdan da yaralıyım. O antrenmanla geldim buraya. Yinede 4. olmaktan çok memnunum.”

Esra Kürkçü ( Elit Kadınlar Türkiye Şampiyonu) “Geçen seneki şampiyona da talihsizlikler yaşamıştım, bu yarışı sağ salim bitirmek istiyordum. İlk turdan itibaren Semra arkamda yoktu. 2 tur çok sakindim. 3. tur sonrası aramız açılmıştı, 4. ve 5. turda tempomu artırdım. Bu sezon Türkiye Şampiyonu oldum. Bir sene boyunca iyi bir şekilde taşımak istiyorum.”
2013 Türkiye Dağ Bisikleti Şampiyonu Esra Kürkçü

Bora Tirki (+40 Master Türkiye Şampiyonu) “Çok iyi bir hazırlık yapamadım ama Avusturya ‘ya gitmek benim için iyi bir motivasyon oldu. Oradan döndükten sonra 1,5 hafta dinlendikten sonra hazırlandım. Yarış yorucuydu. Yarışa girerken de bunu biliyordum, bazı hedeflere ulaşabilmek için Şampiyonluğu almam gerekiyordu. Bu nedenle kontrollü gittim. Düz alanlarda hızlı, teknik alanlarda ise temkinli gittim. Teknik bir sorun yaşamak istemiyordum. Şampiyonluğumu koruduğuma seviniyorum.”

Abdülkadir Erduru (Kadir Usta) (+40 Master 4.sü) “Geçen sene gibi bu senede organizasyon gayet iyi hazırlanmış. Ufak tefek eksiklikler mevcuttu. Benim yarıştığım kategori olan +40 Master sıcak basmadan önce yapıldığı için çok zorlanmadık, Elitlerin yarıştığı saatte hava sıcaktı, sporcular aşırı efor sarf ettiler, zor oldu onlar için.”

Emre Çeviker (U17 Türkiye Şampiyonu) “İlk turdan beri lider konumdaydım. Sefa ( Bülbül) ile 3. tura kadar birlikte gittik, atak yaparak rahat bir şekilde şampiyonluğu aldım. Herşeyden önce Şampiyon olduğum için çok mutluyum. Şubat’tan beri bu yarışa hazırlanıyoruz. Emeklerimizin karşılığını almak bizim için sevindirici.”

Ayşe Çakır (Yıldız Kadınlar Türkiye Şampiyonu), Mesude Şenol (2.) Büşra Önder (3.) “Güzel geçti, Sıralamamız yarışın başından beri aynı şekildeydi. daha çok rakibimiz olsa iyi olacak. Bu şekilde kendi kendimizin rakibi oluyoruz.

Hedefimiz Gençlik Olimpiyatları. Geçtiğimiz iki hafta Almanya’da kısa bir kamp yaptık, burada yol bisikleti yarışlarına katıldık. Şampiyonaya da oradan geliyoruz. İyi dereceler aldık.”
Ayşe Çakır, Mesude Şenol, Büşra Önder

Onur Balkan ( Genç Erkekler Türkiye Şampiyonu) “İlk tur arıza yaşayıp ardından düştüm. 3. turda Tolga’yı ve Emre’yi yakalayıp geçtim. Sonuçtan memnunum.”

Yunus Emre Yılmaz ( Genç Erkekler 2.si) “Antrenmanlarımı işten sonra yapmak zorundayım. Bu nedenle yeterince hazırlık ve dinlenme yapamadım. Balkan Şampiyonası’na hazırlanıyorum, orada iyi bir derece almayı hedefliyorum.”

Nevzat Kıral ( +30 Master Türkiye Şampiyonu) “Bu yarış benim en zorlandığım yarışlardan birisi oldu. Ramazan dolayısıyla hem de Romanya Turu dolayısıyla aktif dinlenmedeyiz. Bu nedenle yıprandım bu yarışta.”

Merkez Hakem Kurulu Başkanı Şükrü Aydın: “Teknik bir parkurda güzel bir yarış oldu, ufak sıyrıklarla atlatılan küçük kazaların dışında kaza oranı düşük bir yarış oldu. Katılımcıların memnun olduğu bir yarıştı ayrıca. Nilüfer Belediyesi konaklama, yemekleriyle ve kumanyasıyla yarışa çok destek oldu. Yarış alanının hazırlanmasında da çok emekleri oldu. Bildiğimiz beklediğimiz sporcular birinci oldu.” Geleceğe dönük bek iyimser olamayan Şükrü Hoca “maalesef yeni yetişen sporcu sayısı beklediğimiz kadar değil!” diye belirtti.

Yarış Sonuçları

Yarış sonuçlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Bu haber 6096 kez okundu.
  Bu siteden yapılacak alıntılarda kaynak gösterilmesi ahlak kurallarına uygun olacaktır.

Haber Sponsoru

---reklam---

Güncel Haberler

MTB Yarış Sezonu Açıldı
2016 Dağ bisikleti yarış sezonu bugün yapılan yarışlarla Adana'da açılmış oldu. Çukurova Üniversites ...

52. TUR'a 53 Gün Kaldı

Bu yıl Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu 52. defa koşulacak. Dinleyenler öğrenmiştir, Sa ...

Shimano 2017 Sezonunu Açtı

2017 yenilikleri sezonunu Shimano üç önemli haberle açıyor:

11 Vitesli Sistemlere Yeni Ürünle ...

21.Şub Kuzey Kıbrıs Bisiklet Turu Tamamlandı
17.Şub Pedallar Kıbrıs'ta Dönecek
29.Oca Torku Şekerspor’da Yeni Gelişmeler
24.Oca Baytekin'den Lake, Xentis ve Bkool Tra...
13.Oca Torku Şekerspor Kapandı
19.Ksm 6.BO-CE MTB Gece Yarışı
16.Ksm Bikes vs Cars - İl İl Gösterim Saatler...
08.Ksm Bisiklet Yolları Yönetmeliği'nden Ne B...
03.Ksm Los Angeles 2035, G. Kore'de Güneş Pan...
29.Eki Torku'nun Antrenörü Marie'den Veda
02.Eki 2015 Fransa Turu'nda 656 Numune
29.Eyl Salcano Trabzon MTB Kupası 4 Ekim'de
23.Eyl 3 Yıllık WorldTour Lisansı, TUR WorldT...